داکتر عبدالله: تصمیم توزیع تذکره‌های الکترونیک مشروعیت ندارد

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

رییس اجراییه حکومت افغانستنان می‌گوید که تصمیم توزیع تذکره‌های الکترونیک از طرف این ریاست مشروعیت ندارد.

داکتر عبدالله عبدالله که ظهر امروز پنج‌شنبه(13 ثور) و به دنبال آغاز روند صدور تذکره‌های الکترونیک  از سوی رییس‌جمهور افغانستان در یک نشست خبری سخن می‌گفت، با توجه به صحبت‌های اشرف غنی، خاطرنشان کرد: «گفته می‌شود که تذکره برقی در آوردن امنیت کمک می‌کند، اما همان‌طور که مخالفان به گرفتن تذکره ورقی دسترسی دارند، همانطور به گرفتن تذکره برقی نیز دسترسی پیدا می کنند».

اشرف غنی صبح امروز همگام گرفتن تذکره‌ الکترونیک خاطرنشان کرده بود: «مهم‌ترین دلیلی که امروز برای آغاز توزیع تذکره الکترونیک انتخاب گردیده، حادثه تروریستی اخیر بود. امکان بسیار وجود دارد که حمله کننده انتحاری تذکره جعلی داشته باشد. مهم‌ترین فیصله برای من تامین امنیت شهروندان است. باید بدانیم که کی افغان است.»

رییس اجراییه حکومت افغانستان در عین حال در مورد واژه «افغان» در تذکره‌های برقی تصریح کرد:«من همیشه افتخار کرده‌ام که در کشوری مثل افغانستان تولد شده‌ام و هویت من نیز از کشوری به نام افغانستان است. با این وجود غلط فهمی نشود که من با واژه افغانستان و افغان مشکل ندارم».

وی تأکید کرد که توزیع تذکره‌های الکترونیک برای آن‌ها با اهمیت بوده و با اهمیت است، اما در همه چیز باید منافع مردم افغانستان و اجماع ملی مدنظر گرفته شود.

داکترعبدالله خاطرنشان کرد که اگر یک همه پرسی در حال حاضر از مردم افغانستان شود که اولویت‌های آنان چیست، چند نفر می‌گویند که تذکره‌های برقی؟!

abdullah abdullah

وی گفت: «وضعیت دای‌چوپان زابل خراب است. شهدا داشته‌ایم. برخی از اجساد تا به حال انتقال نشده. نیروهای امنیتی از چندین هفته به این سو مقاومت می‌کنند. قوماندان امنیه زابل هم آنجا حضور داشته و تحت فشار قرار دارند».

رییس اجراییه حکومت در بخش دیگر سخنان خود بازهم با اشاره غیرمستقیم به سخنان رییس‌جمهور این کشور در مورد ایجاد فرصت‌های شغلی در کنفرانس ملی کار تأکید کرد: «حکومت اعلان کرده که تا 3 سال دیگر برای 2 میلیون افغان کار ایجاد خواهد شد. ما باید با اذهان مردم بازی نکنیم، ما آمار را بر اساس میزان کاری که در چند سال گذشته ایجاد کردیم، اعلان کنیم. در چند سال گذشته برای چقدر مردم کار ایجاد شد که در 3 سال آینده، دو میلیون کار ایجاد شود؟!».

عبدالله تأکید کرد: «تلاش و تأکید ما بر این بوده که در هر کار و در هر روند ملی، اولویت‌های مردم افغانستان و منافع همه مد نظر گرفته شود، چه آن روند روند انتخابات باشد یا روند توزیع تذکره».

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *