دستگیری یک گروه 7 نفری انتحارکننده و جلوگیری از دو حمله بزرگ در کابل

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

نیروهای ویژه ریاست امنیت ملی افغانستان با دستگیری یک گروه حملات انتحاری و انفجاری طالبان در کابل، دو حمله بزرگ انتحاری در این شهر را خنثی کردند.

در یک خبرنامه ریاست امنیت ملی افغانستان آمده است: «قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی پلان خصمانه گروه تروریستی طالبان را کشف و در یک عملیات خاص شبکه هفت نفری حملات انتحاری و انفجاری آن‌ها را که قصد انجام حمله انتحاری بالای شفاخانه شاه امان‌الله‌ غازی و وزارت داخله را داشتند، بازداشت نموده است».

در ادامه این خبرنامه آمده است، بازداشت‌شد‌گان اعتراف نموده‌اند که آموزش‌های نظامی و استفاده از واسکت‌های انتحاری را در مدارس «اصحاب الجنه، هاشمیه، اصحاب الصفه، منصوری لشکر و عمری لشکر»، واقع در چمن پاکستان که مربوط مولوی احمد کندهاری می‌باشد، فراگرفته‌اند.

Arrest

این حمله‌کنندگان انتحاری هم‌چنین اعتراف کرده‌اند که پس از آموزش‌های نظامی، توسط محمدعارف عرفان، یکی از مسئولین حملات انتحاری مربوط به مولوی احمد، به شهر کابل انتقال داده شدند تا حمله انتحاری و انفجاری را در محلات ذکر شده راه‌اندازی و عملی نمایند.

ریاست امنیت ملی افراد بازداشت‌شده را به نام‌های هدایت فرزند عزیزالله، جمال‌الدین فرزند محمدالدین، هدایت‌الله فرزند جیلانی، عزت‌الله فرزند محمد لعل، عزت‌الله فرزند فیض‌الدین، حبیب‌الرحمن فرزند عظیم جان و ضیاالحق فرزند نظرگل معرفی کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *