جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

اولین دیدار وزیر خارجه جدید امریکا از عربستان و تأکید دو کشور بر تحریم‌های بیشتر علیه ایران

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزیر خارجه جدید امریکا در اولین سفر خود به منطقه خاورمیانه پس از انتصاب در این پست، به عربستان سعودی رفته و با وزیر خارجه این کشور گفتگو کرده است.

مایک پمپئو در یک نشست خبری با عادل جبیر، همتای سعودی خود به شدت از نقش ایران در منطقه انتقاد کرده و گفته است که جمهوری اسلامی ایران در تلاش برای بی‌ثبات کردن منطقه است.

مایک پمپئو گفت که توافق هسته‌یی ایران رفتار این کشور در حمایت از خشونت و تسلیح و آموزش شبه‌نظامیان مسلح در یمن را اصلاح نکرده است.

عادل جبیر، وزیر خارجه سعودی هم در نشست مشترک با مایک پمپئو خواهان اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران شد و گفت که از سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال برنامه هسته‌یی ایران حمایت می‌کند.

America new forign affairs minister mike pimpo

مایک پمپئو قرار است پس از عربستان، به اسرائیل و اردن سفر کند.

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان سعودی، درحالی صورت گرفته که این کشور تلاش‌های فزاینده‌یی را برای فشار بر ایران و به ویژه آینده توافق هسته‌یی با این کشور آغاز کرده است.

این در حالی است که مقام‌های ایرانی نسبت به خروج امریکا از توافق‌ هسته‌یی با این کشور(برجام) هشدار داده و گفته‌اند که ایران در این صورت گزینه‌هایی را نیز پیش رو دارد؛ از جمله خروج از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌یی(ان.پی.تی).

آقای پمپئو که از نزدیکان آقای ترامپ است نیز از مخالفان شدید توافق‌ هسته‌یی ایران است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان