جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

دیدار رییس‌جمهور افغانستان با هیأت شورای علمای شیعه/ شورای علما: از کمله «تحریم» استفاده نکرده‌ایم!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

به دنبال نگرانی شورای علمای شیعه افغانستان از تأمین امنیت مراکز توزیع تذکره و ثبت‌نام رأی‌دهندگان، عصر امروز شنبه(8 ثور)، رييس‌جمهور با نمايندگان این شورا در ارگ ریاست جمهوری دیدار و گفت‌وگو کرد.

شاه‌حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در صفحه فیس‌بوک خود نوشته که در این دیدار، اشرف غنی ضمن تاكيد بر همكاري همه‌جانبه مردم با مسئولان امنيتي، ايجاد یک حوزه‌ جديد امنيتي را براي غرب كابل منظور كرد.

این در حالی است که پیش از این دیدار، نشست شورای علمای شیعه افغانستان با ریاست آیت‌الله محسنی در مرکز حوزه علمیه خاتم‌النبیین(ص) کابل برگزار شده و هیأتی شش نفری را به ریاست آیت الله محمد هاشم صالحی مدرس برای دیدار با رییس‌جمهور فرستاد

سید حیات‌الله حسینی، دستیار سید محمدعلی جاوید، از رهبران جهادی و عضو شورای علمای شیعه افغانستان، در مورد این نشست در صفحه فیس‌بوک آقای جاوید نوشته است: «امروز ٨ ثور ١٣٩٧ شوراى علماى شيعه تحت رياست آيت‌الله العظمى محسنى در مركز حوزه علميه خاتم النبيين برگزار شد. در اين جلسه روى اعلاميه شوراى علماى شيعه مبنى بر عدم حضور مردم در سايت‌هايى كه تهديد امنيتى آن بالا است، بحث صورت گرفت و همه بالاتفاق گفتند: اين شورا در اعلاميه خود از واژه تحريم استفاده نكرده و بلكه به مردم توصيه نموده تا تأمين امنيت مكان‌هاى ثبت نام، از مراجعه به آن‌ها خوددارى كنند و از دولت خواسته است كه امنيت اين مراكز را به طور كامل تأمين كند؛ چيزى كه دولت وحدت ملى نيز آن را قبول دارد».

در حمله انتحاری یک‌شنبه هفته گذشته(2 ثور) بر یک مرکز توزیع تذکره در غرب کابل، 70 تن کشته و بیش از 100 تن دیگر زخمی شدند. به دنبال این حمله، بار دیگر انتقادها از حکومت وحدت ملی بالا گرفت که در مورد تأمین امنیت غرب کابل کوتاهی می‌کند. در یک سال گذشته، غرب کابل شاهد چندین حمله مرگبار انتحاری گروه داعش بوده است.

حال ریاست جمهوری و مقام‌های امنیتی افغانستان تصمیم دارند تا تقسیم حوزه بزرگ سیزدهم امنیتی کابل در غرب این شهر به سه حوزه، گام‌های تازه‌یی را برای حل مشکلات امنیتی این منطقه بردارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان