رییس‌جمهور فرانسه در کنگره امریکا: فرانسه از توافق هسته‌یی ایران خارج نمی‌شود

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۶, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

رییس‌جمهور فرانسه که به امریکا سفر کرده، پس از دیدار و گفت‌وگو با همتای خود، در سخنانی در صحن علنی کنگره امریکا تاکید کرد که این کشور به دعوت ایالات متحده به مذاکرات هسته‌یی ایران(برجام) پیوست و اکنون که آن را امضاء کرده، از آن خارج نخواهد شد، مگر این‌که جایگزین ارزنده‌تری برای آن وجود داشته باشد.

موضوع خروج احتمالی دونالد ترامپ و امریکا از توافق هسته‌یی ایران، اصلی و محوری‌ترین موضوع گفت‌وگوهای امانوئل مکرون در واشنگتن بوده است. آقای مکرون تلاش کرد در این سفر ترامپ را قانع بسازد از توافق هسته‌یی ایران خارج نشود.

همزمان با این سفر گزارش می‌شود که سه کشور بریتانیا، آلمان و فرانسه شاید در مورد اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران به توافق برسند، به این امید که دونالد ترامپ برجام را حفظ کند.

آقای مکرون در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تنش‎های اخیر در زمینه وضع تعرفه‌ها در زمینه تجارت جهانی، گفت که به نظر او «جنگ تجاری» پاسخ مناسبی برای اختلاف‌ها نیست و تنها به «بیکاری و افزایش قیمت‌ها» می‌انجامد.

France

آقای ترامپ چند هفته پیش و همزمان با وضع تعرفه‌های جدید برای واردات فولاد و آلومینیوم به این کشور گفته بود که از نظر او «جنگ تجاری لزوما بد نیست و آمریکا به راحتی در آن برنده خواهد شد».

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *