یونیسف: از هر ٣ کودک افغان یکی مصون نیست

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۵, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

دفتر حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسیف) اعلام کرده که از هر 3 کودک افغان یکی آن مصوون نیست.

این سازمان امروز (چهارشنبه، 5 ثور) با نشر اعلامیه‌ای همچنان گفته که به صورت تخمینی، ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار کودک افغان در جریان سال گذشته هیچ واکسینی دریافت نکرده اند.

در اعلامیه‌ی یونیسیف آمده که این مسأله نه تنها زندگی کودکانی که واکسین نشده اند؛ بلکه آن شمار اطفالی را که در نزدیکی آنان هستند، نیز تهدید می‌کند.

kids

یونیسیف این اعلامیه را در حالی منتشر کرده که (24 تا 30 اپریل) به منظور آگاهی افغان ها در مورد اهمیت واکسین و اقدامات لازم در این راستا، هفته جهانی مصوونیت اعلام شده است.

بر اساس آمار یونیسف، در سال ۲۰۱۷ میلادی، یک میلیون و ۲۵۰ هزار کودک کمتر از یک سال، در برابر امراض سرخکان، پولیو، سیاه سرفه، تیتانوس، دیفتری، سینه بغل، مننژیت، و توبرکلوز واکسین شده اند.

آمار همچنان نشان می دهد که در همین مدت، 900 هزار مادران حامله و کودکان کمتر از 5 سال، دواهای مراقبت‌های قبل از ولادت، مراقبت از نوزادان، سینه بغل، اسهال و مننژیت را دریافت کرده اند.

با این حال، یونیسیف در نظر دارد که از ماه جولای تا سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی، ۱۴ میلیون کودک افغان را که بین ده ماه الی پنج سال عمر دارند، زیر پوش کمپاین سراسری مصؤونیت بخشی قرار دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *