کاهش 61 درصدی میزان بارندگی در افغانستان نسبت به سال‌های گذشته

توسطروایت زنده

فروردین ۲۹, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان در نشست فوق‌العاده کمیسیون عالی دولتی مبارزه با حوادث این کشور می‌گوید که میزان بارندگی در افغانستان نسبت به سال‌های گذشته ۶۱ درصد کاهش یافته و زراعت مال‌داری مردم آسیب دیده است.

نجیب آقا فهیم در این نشست که عصر روز گذشته(سه‌شنبه، 29 حمل) به ریاست عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت برگزار شد، تأکید کرد که باید تدابیر جدی و فراگیر برای مقابله با خشک‌سالی روی‌ دست گرفته شود.

در این نشست نماینده وزارت زراعت، آبیاری و مال‌داری گفت که این وزارت به زودی علوفه حیوانی و گندم را در ولایت‌های غور، بادغیس و جوزجان توزیع می‌کند و در نظر دارد به زودی۲۵۰ میلیون افغانی علوفه خریداری کند و همچنان برای تهیه ۲۰۰ هزار تُن گندم آمادگی دارد.

اما بر اساس گزارش این وزارت، برای مقابله با خشکسالی و کم‌آبی در سال جاری، ۱۳۵ میلیون دالر بودجه نیاز است.

abdullah abdullah

سید حسین عالمی بلخی، وزیر امورمهاجرین نیز در سخنانی خاطرنشان کرد، در پنج ولایتی که با خشکسالی شدید مواجه هستند، نزدیک به ۲۰۰ هزار خانواده آسیب دیده زندگی می‌کنند.

در این نشست فوق‌العاده کمیسیون عالی دولتی مبارزه با حوادث، رییس اجرایی حکومت افغانستان تأکید کرد که نهادهای ذیربط دولتی ملکف‌اند که روی یک برنامه واحد و مکانیزم عملی برای مبارزه با خشک‌سالی و کم‌آبی کار کنند تا طبق آن از نهاد‌های بین‌المللی درخواست کمک شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *