احزاب سیاسی افغانستان خواستار ایجاد اتاق نظارت بر انتخابات و انتقال آرا میان نامزدان شدند

توسطروایت زنده

فروردین ۲۶, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

28 جزب و جریان سیاسی در افغانستان از حکومت این کشور می‌خواهند اتاق نظارت بر انتخابات را در چارچوب کمیسیون انتخابات افغانستان در مرکز و ولایات ایجاد کند و از سوی دیگر، آرای نامزدان انتخاباتی در داخل فهرست احزاب و ائتلاف‌ها قابل انتقال باشد.

نمایندگان این ۲۸ حزب و جریان سیاسی که امروز یک‌شنبه(۲۶ حمل) در نشستی در کابل سخن می‌گفتند، شش خواست اساسی خود را به حکومت افغانستان پیشنهاد دادند.

 عبدالستار خواصی که به نمایندگی از حزب اسلامی در این نشست صحبت می‌کرد، گفت که شهروندان افغانستان نباید بار دیگر تجربۀ تلخ انتخابات سال ۲۰۱۴ میلادی را شاهد باشند؛ بلکه انتخابات پارلمانی و شوراهای شهرستان‌ها باید شفاف و عادلانه برگزار شود.

election

 او به نمایندگی از سایر احزاب، بر ایجاد اتاق نظارت بر انتخابات در مرکز و ولایات تأکید کرد.

از سوی دیگر،  محمد عبده، نماینده حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان گفت که به منظور جلوگیری از هدررفتن آرای مردم، این آرا باید در داخل فهرست نامزدان احزاب و ائتلاف‌ها قابل انتقال باشد.

فراهم‌شدن فرصت رأی‌دهی برای مهاجرین و بیجاشدگان، برگزاری انتخابات در اول ماه میزان، فرصت‌دادن به هر عضو احزاب برای نامزدشدن در انتخابات و تعیین عادلانه مراکز و محلات رأی‌دهی از دیگر خواست‌های این احزاب بود.

این احزاب از کمیسیون انتخابات خواستند که آن محلات و مراکز رأی‌دهی که به دلیل ناامنی حذف شده‌اند، دوباره مورد بازنگری قرار بگیرند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *