جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

خشم نمایندگان مجلس افغانستان از تبعیض در نتایج امتحان کانکور دانشگاه نظامی

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

به دنبال برخی گزارش‌ها در مورد اعمال تبعیض در مورد شرکت‌کنندگان در امتحان کانکور دانشگاه نظامی، برخی از نمایندگان مجلس افغانستان در نشست علنی امروز دوشنبه(20 حمل)، حکومت و نهادهای امنیتی و دفاعی را به اعمال سیاست تبعیض میان شهروندان متهم کردند.

به تازگی با علام نتایج کانکور دانشگاه نظامی، یکی از دانشجویان ولایت دایکندی با گرفتن 250 نمره «بی‌نتیجه» معرفی شده و جوانی دیگر از ولایت لغمان با گرفتن 150 نمره «کامیاب» اعلام شده‌است.

 این رویداد جدا از انتقاد نمایندگان، خشم و انتقاد کاربران رسانه‌های اجتماعی را نیز به دنبال داشته است.

pArliament

احمد بهزاد، نماینده هرات در مجلس در نشست امروز  گفت که حکومت با اعمال تبعیض در حق اقوام خاص، از راه‌یابی فرزندان آنان به دانشگاه‌های نظامی و ملکی جلوگیری می‌کند.

به گفته‌ بهزاد، اعلام نتایج کانکور نظامی نشان می‌دهد که جوانان اقوام خاص با گرفتن حتی بلندترین نمرات به دانشگاه نظامی مارشال فهیم و آکادمی پولیس راه نیافته‌اند؛ در حالی که از قوم دیگر، با گرفتن پایین‌ترین نمره به این دانشگاه‌ها راه یافته‌اند.

عبدالرؤوف ابراهیمی، رئیس مجلس نمایندگان افغانستان نیز در جمع‌بندی نشست امروز گفت که در سیاست‌های کدری حکومت وحدت ملی، اعمال تبعیض بالای اقوام خاص، آشکار و مشهود است.

ابراهیمی نیز به اعلام نتایج کانکور نظامی اشاره کرد و گفت که هیچ سندی بالاتر از نتایج این امتحان کانکور نیست که تبعیض حکومت را آشکار سازد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان