دیدار یلدرم و غنی؛ تأکید مجدد ترکیه بر حمایت از پروسه صلح افغانستان

توسطروایت زنده

فروردین ۱۹, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

نخست‌وزیر ترکیه در دیدار با محمداشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان، نسبت به ادامه کمک‌های این کشور به افغانستان اطمینان داد و بار دیگر، حمایت ترکیه از پروسه صلح به رهبری افغانستان را اعلام نمود.

در این دیدار که بعد از ظهر امروز در قصر گل‌خانه ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان برگزار شد، دو طرف در مورد مسایل امنیتی، همکاری‌های اقتصادی، مبارزۀ مشترک با تروریزم، پروسۀ صلح، هم‌کاری در بخش تعلیمات و تحصیلات عالی، مناسبات فرهنگی و تحکیم ارتباطات همه‌جانبه میان دو کشور، بحث و گفتگو کردند.

اشرف غنی در این دیدار گفت که روابط افغانستان و ترکیه به‌زمان‌های دور برمی‌گردد و دوکشور نظر به‌مناسبات مشترک دینی و فرهنگی، از سالیان متمادی در زمینه‌های گوناگون هم‌کار بوده‌اند.

turkey-pm-and-abdullah-abdullah-5

وی از کمک و هم‌کاری‌های ترکیه در سال‌های گذشته به‌خصوص در بخش امنیتی، اقتصادی، تحصیلی، آموزش پولیس ملی و استفاده از تجارب آن کشور در بخش اداره اراضی با افغانستان، قدردانی نمود.

نخست‌وزیر ترکیه نیز از ادامۀ کمک و هم‌کاری‌های این به افغانستان در عرصه‌های مختلف اطمینان‌ داد گفت که از پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت کرده، آماده هرنوع همکاری دراین راستا می‌باشند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *