ارگ ریاست جمهوری افغانستان کمیسیونی را برای بررسی رویداد قندز تشکیل داد

توسطروایت زنده

فروردین ۱۴, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

به دنبال گزارش‌هایی در مورد کشتار غیرنظامیان در حمله هوایی نیروهای ارتش افغانستان به یک تجمع طالبان در شهرستان دشت ارچی ولایت قندز، ارگ ریاست جمهوری از تشکیل یک کمیسیون ویژه برای بررسی این رویداد خبر می‌دهد.

در یک خبرنامه ارگ ریاست جمهوری آمده است که طالبان به خاطر طرح یک پلان خونین، افراد خویش را از داخل و خارج کشور به شهرستان دشت ارچی ولایت قندز دعوت کرده بودند تا بار دیگر هموطنان بی‌گناه ما را به خاک و خون بکشانند.

در ادامه این خبرنامه آمده است، اردوی ملی افغانستان به اساس اطلاعات دقیق که از این پلان داشت، تلاش ورزید تا آن را خثنی نموده، مردم را از یک فاجعه بزرگ نجات دهد، اما گزارش‌هایی وجود دارد که متأسفانه در این حمله به افراد غیرنظامی نیز آسیب رسیده است.

kunduz casualities

بر این اساس، ریاست جمهوری به منظور روشن‌ شدن چگونگی آسیب‌هایی که به افراد غیرنظامی در این رویداد رسیده، کمیسیونی را به ریاست جنرال خدایداد هزاره، سرمفتش عالی دفتر شورای امنیت ملی که در ترکیب آن طاهر صافی و سید سلیمان حامد، مشاورین رئیس‌جمهور و نمایندگان وزارت‌های دفاع ملی و امورداخله، ریاست عمومی امنیت ملی، دادستانی کل و ریاست مستقل ارگان‌های محل شامل می‌باشند، موظف‌ نموده تا رویداد شهرستان دشت ارچی را به صورت جدی و همه‌جانبه بررسی کنند.

این در حالی است که ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی نیز تأیید می‌کند که در این حمله غیرنظامیان جان باختند، اما به گفته داکتر عبدالله، «در این شکی وجود ندارد که در این‌جا، طالبان حمله‌های شان را رهبری می‌کردند و یک مرکزشان بود».

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *