جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

سفر غیرمنتظره رهبر کره شمالی به چین/ چراغ سبز برای عاری‌سازی شبه‌جزیره کره از سلاح هسته‌ای

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

در یک اقدام غیرمنتظره، رهبر کره شمالی در اولین سفر خارجی خود پس از به قدرت رسیدن در سال 2011، به چین رفته و با رییس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.

گزارش‌ها حاکی است که «کیم جونگ اون» در این سفر اعلام نشده با « شی جین پینگ» و دیگر مقام‌های این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.

به گزارش رویترز، رهبر کره شمالی در رأس یک هیات عالی به طور مخفی روز یکشنبه با قطار به پکن رفت و پس از مذاکرات با مقام‌های چینی، امروز چهارشنبه(8 حمل) به کره شمالی بازگشته است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی می‌گوید، رهبر این کشور از رییس‌جمهور چین برای سفر رسمی به پیونگ یانگ دعوت کرده و شی جین پینگ نیز این دعوت را پذیرفته است.

China and North Korea

رسانه‌های چینی گزارش داده‌اند که رهبر کره شمالی در دیدار با رییس‌جمهور چین، گفته است که مسأله عاری‌سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته‌ای می تواند حل شود، در صورتی که کره جنوبی و آمریکا به تلاش‌های این کشور با حسن نیت پاسخ دهند.

چین به طور سنتی نزدیک‌ترین کشور به کره شمالی محسوب می‌شود، اما تلاش پیونگ یانگ برای دست‌یابی به تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک، بر روابط دو کشور تأثیر گذاشته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان