جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

سفیر امریکا در کابل: ایران از طریق سپاه پاسداران از طالبان پشتیبانی لجستیکی می‌کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

به دنبال اتهام‌هایی که روسیه و ایران در مورد حمایت امریکا از گروه داعش در افغانستان مطرح کرده‌اند، سفیر امریکا در کابل گفته است که ایران از طریق سپاه پاسداران پشتیبانی لجستیکی به گروه طالبان در افغانستان فراهم می‌کند.

جان بس که با بی.‌بی.‌سی در کابل سخن گفته، خاطرنشان کرده که نشانه‌های دیده می‌شود دولت ایران در سطوح مختلف از طالبان در افغانستان حمایت می‌کند و هشدار داد این جنگ می‌تواند مرزهای شرقی ایران را ناامن بسازد.

وی گفت: “آنچه من می‌دانم این است که ایران به طالبان پشتیبانی لجستیکی فراهم می‌کند. البته این پشتیبانی یک مقدار پیچیده است، به خصوص که سپاه پاسداران ایران در آن دخیل است. برای ما مشکل است بدانیم چرا ایران دامن زدن به جنگ در افغانستان را به سود خود می‌بیند، جنگی که می‌تواند مرزهای شرقی ایران را ناامن بسازد”.

https://twitter.com/bbcpersian/status/978203179778236416

به گفته سفیر امریکا در افغانستان، یکی از نکات حیرت‌آور در مورد تصامیم ایران، این است که “از یک‌سو از روند صلح اعلام حمایت می‌کند و از سوی دیگر از طالبان حمایت می کند.”

وی در پاسخ به انتقادهای مطرح شده در مورد کمک امریکا به تقویت و گسترش گروه داعش در افغانستان تصریح کرده است: “برای من خنده‌آور است که هر دو دولت (ایران و روسیه) به نحوی ادعا دارند که آمریکا مسئول ظهور داعش در افغانستان، سوریه یا شمال عراق است، در حالی که نمونه‌گیری ساده از اعضای داعش نشان می‌دهد که بسیاری از آن‌ها پاسپورت‌های روسی دارند. چگونه این همه چچنی‌ و دیگر شهروندان روسی خود را به عراق و سوریه رسانده‌اند”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان