جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

چهارده کشور اروپایی دیپلمات‌های روس را اخراج می‌کنند

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

پس از بریتانیا، چهارده کشور عضو اتحادیه اروپا نیز تا هفته آینده، دیپلمات‌های روس و عوامل اطلاعاتی این کشور را از کشورهای‌شان اخراج خواهند کرد.

پیش از این بریتانیا از اخراج ۲۳ دیپلمات روس خبر داده بود و مسکو نیز اعلام کرد که مقابله به مثل خواهد کرد.

این اقدام در واکنش به اقدام مسکو در ترور یک جاسوس دوجانبۀ روس در خاک بریتانیا با گاز اعصاب انجام می‌شود. نخست‌وزیر بریتانیا از هم‌پیمانان این کشور در اتحادیه اروپا و امریکا خواسته که آن‌ها نیز اقدام به اخراج دیپلمات‌های روسی کنند.

russian diplomat

آلمان، فرانسه و هالند اعلام کردند که هر کدام چهار دیپلمات روس را که سابقۀ فعالیت با آژانس‌های اطلاعاتی را نیز دارند، اخراج می‌کنند. لیتوانی اعلام نموده که سه دیپلمات روس را اخراج کرده و ورود ۴۴ شهروند روس را به این کشور ممنوع می‌کند. اوکراین در همسایگی روسیه نیز که سال‌های گذشته درگیر جنگ با روسیه بوده، اگرچه هنوز به عضویت اتحادیه اروپا درنیامده، اعلام کرد که ۱۳ دیپمات روس را اخراج خواهد کرد.

انتظار می‌رود شمار کشورهای اروپایی که به درخواست لندن دست به اخراج دیپلمات‌های روس می‌زنند، در هفته‌های پیش رو افزایش یابد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان