جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

حزب اسلامی ارغندیول: گلبدین حکمتیار نام دیگری برای حزب خود انتخاب کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پس از این‌که حزب اسلامی افغانستان به رهبری گلبدین حکمتیار با انتشار اعلامیه‌ای، عبدالهادی ارغندیوال، انجنیر محمدخان، معاون نخست ریاست اجراییه حکومت و داکتر بصیر انور، وزیر عدلیه این کشور و از چهره‌های برجسته این حزب را اخراج کرد، شورای اجرایی حزب اسلامی افغانستان به رهبری عبدالهادی ارغندیوال می‌گوید که گلبدین حکمتیار صلاحیت برکناری اعضای این حزب را ندارد.

به گفته‌ این شورا، حزب اسلامی به رهبری عبدالهادی ارغندیوال 9 سال پیش در وزارت عدلیه ثبت شده و کس دیگری نمی‌تواند ادعای رهبری این حزب را داشته باشد.

گل محمد گلزی، عضو شورای اجرایی حزب اسلامی به رهبری عبدالهادی ارغندیوال می‌گوید، اگر آقای حکمتیار می‌خواهد از طریق حزبی فعالیت سیاسی کند، باید نام دیگری را برای حزبش انتخاب کند.

حکمتیار-ارغندیوال

صبح امروز(چهارشنبه 23 حوت)، عبدالهادی ارغندیوال، رییس حزب اسلامی ثبت شده در وزارت عدلیه نیز در واکنش به تصمیم حزب اسلامی شاخه حکمتیار گفت: «برای هیچ شخص و گروهی اجازه نخواهیم داد که به دستور بیگانگان میان اقوام اختلاف ایجاد کند و یک‌بار دیگر با بحران آفرینی، افغانستان را به گذشته تاریک ببرند که این ممکن هم نیست و برای هیچ‌کس هم اجازه نمی‌دهیم».

با این وجود، فضل غنی حقمل، رییس دفتر مطبوعاتی حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار تأکید می‌کند که نزدیک به 50 سال است حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار فعالیت‌های سیاسی دارد. توافق‌نامه‌ صلح با حکومت نیز به نام حزب اسلامی امضا شده و اگر آقای ارغندیوال می‌خواهد فعالیت سیاسی کند، باید نام حزبش را تغییر دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان