طالبان پنج تن در ولایت فاریاب «دُره» زدند

توسطروایت زنده

اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

طالبان در یک دادگاه صحرایی در ولسوالی کوهستان ولایت فاریاب، 5 تن را به دلیل اتهام رابطه نامشروع، لت‌وکوب مادر و بی‌احترامی به پدر دُره زدند. یک دختر و پسر نیز به اتهام رابطه نامشروع، در انتظار اجرای حکم خود از سوی طالبان هستند.

عبدالرحمن پناه، ولسوال کوهستان ولایت فاریاب در مورد این دادگاه صحرایی طالبان گفته است که رویداد اول در منطقه “قدوغک پایان” این ولسوالی رخ داده که در نتیجه آن، خسر یک زن از رابطه نامشروع عروسش با مردی دیگر به طالبان خبر داده، اما زمانی که نتوانست اتهامات وارد بر عروس و فردی دیگر به نام ملا سردار را ثابت بسازد، او نیز مجازات شد.

در نتیجه خسر در محضر مردم ۸۰ دُره زده شد، اما عروس نیز به خاطر نافرمانى از خانواده خسر و محمد عظیم، شوهر زن، 20 دره زده شدند.

طالبان دره زدن

از سوی دیگر، طالبان دو تن دیگر را به دلیل لت و کوب مادر و بی‌احترامی به پدر، ١۵ تا ٢۰ دره زدند.

این در حالی است که یک مسئول محلى طالبان در ولسوالی کوهستان ولایت فاریاب نیز تأیید کرده که ۵ تن به شمول یک زن را دره زده‌اند.

هفته پیش نیز گزارشى از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شد که طالبان یک دختر و پسر را در منطقه کوکری ولسوالی کوهستان به دلیل داشتن رابطه نامشروع در محضر عام دره زدند؛ اما یک مسوول طالبان دره زدن دختر و پسر را رد کرده و گفته که به دلیل بروز اختلاف بین طالبان برای تطبیق حدود این دختر و پسر، هر دو در زندان این گروه به سر می‌برند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *