جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

طالبان جایی در نشست صلح تاشکند ندارند!

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

در حالی که قرار است یک نشست بین‌المللی پیرامون صلح در افغانستان به تاریخ 26 و 27 ماه مارچ در تاشکند، پایتخت ازبکستان برگزار شود، وزارت امورخارجه افغانستان می‌گوید که از نمایندگان گروه طالبان برای اشتراک در نشست صلح تاشکند، دعوت نشده است.

شکیب مستغنی، سخنگوی وزارت امورخارجه افغانستان در این زمینه گفته است که نه حکومت افغانستان و نه مقام‌های ازبکستان، از طالبان برای شرکت در نشست تاشکند دعوت نکرده‌اند.

تاشکند

اما وزارت امورخارجه ازبکستان در بیانیه‌ای گفته است که نمایندگان گروه طالبان هیچ درخواستی برای حضور در این نشست ارائه نداده‌‌اند.

پیش از این وزارت خارجه ازبکستان گفته بود که احتمال اشتراک طالبان در نشست دو هفته بعد در آن کشور، خیلی اندک است.

قرار است شرکت‌کنندگان در نشست گفت‌وگوهای صلح افغانستان در شهر تاشکند، خواستار مذاکره مستقیم میان طالبان و دولت کابل شوند.

در این نشست رؤسای جمهور ازبکستان و افغانستان در کنار جان سولیوان، معاون وزیر خارجه امریکا و فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، شرکت خواهند کرد.

از سوی دیگر، وزیران خارجه هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، ترکیه و تادامیچی یاماموتو، نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان نیز حضور خواهند یافت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان