جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

متیس: نشانه‌هایی از علاقمندی عناصری از طالبان برای گفت‌وگو با افغانستان وجود دارد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزیر دفاع آمریکا که صبح امروز(دوشنبه) در سفری اعلام نشده به کابل آمده، پیش از سفر به افغانستان به خبرنگاران گفته است که نشانه‌هایی از علاقمندی عناصری از گروه طالبان برای بررسی احتمال گفت‌وگوهای صلح با حکومت افغانستان وجود دارد.

این در حالی است که جیمز متیس در آخرین سفرش به کابل در اواخر ماه سپتامبر ۲۰۱۷، گفته بود که استراتژی جدید این کشور در افغانستان برای طالبان، شبکه حقانی، القاعده و گروه داعش امیدی برای برنده شدن از راه کشتار باقی نمی‌گذارد.

او گفته بود که تنها راه پایان جنگ برای طالبان، گفت‌وگو و صلح با حکومت افغانستان است.

جیمز متیس2

این در حالی است که نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره امریکا، دیدگاه‌های دوگانه و متناقضی نسبت به روند صلح افغانستان با طالبان دارند.

دینا رورا باکر، عضو جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا می‌گوید که هرگونه توافق با طالبان را نادرست است؛ در حالی که براد شِرمَن دموکرات، گفتگو با گروه طالبان را مثبت ارزیابی می‌کند.

 باکر می‌گوید که هرگونه سازش با گروه طالبان «یک گام در مسیری نادرست» است و پالیسی واشنگتن نمی‌تواند به آزادی افغانستان از چنگ تروریست‌ها منجر شود.

اما آقای شرمن در پاسخ به این سؤال که آیا از پیشنهاد بی‌قید و شرط صلح حکومت با طالبان نگران است یا خیر، می‌گوید که او همواره به مذاکرات باور دارد: “شما با دشمنان‌تان صلح می‌کنید؛ با دوستان‌تان نه؛ چون که از قبل با دوستان‌تان در صلح قرار دارید. لذا مذاکرات بدون قید و شرط مرا اذیت نمی‌کند. افغانستان یک کشور مستقل است و به حکومت آن کشور ارتباط می‌گیرد که با طالبان مذاکره کند یا خیر».

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان