جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

وزارت تحصیلات عالی در کانکور سال آینده امتیازهای ویژه‌ای را برای دختران در نظر گرفته است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت تحصیلات عالی افغانستان اعلام کرده که در امتحان کانکور 1397 خورشیدی برای دختران امتیازهای ویژه‌ای را در نظر گرفته شده است.

عارفه پیکار، سخنگوی این وزارت گفته که 6850 دختر را برعلاوه‌ی روند معمول جذب آنان در امتحان کانکور، در دانشگاه‌های کشور جذب خواهند شد.

 خانم پیکار همچنان گفته که پنج خوابگاه معیاری برای دختران در ولایت‌های بامیان، کنر، بادغیس، هلمند و تخار ساخته می‌شود که کار برخی از این خوابگاه‌ها تا نیمه‌های سال آینده تکمیل خواهد شد.

گذاشتن سنگ تهداب اولین دانشگاه بین‌المللی زنان، تطبیق پالیسی منع تبعیض، آزار و اذیت جنسی در دانشگاه کابل، ایجاد مرکز مطالعات زنان به منظور انجام تحقیقات علمی در موضوعات مربوط به زنان در دانشگاه کابل و ایجاد برنامه ماستری مطالعات زنان و جندر در چوکات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه کابل از دیگر امتیاز‌هایی است که وزارت تحصیلات عالی برای زنان در سال آینده در نظر گرفته است.

https://twitter.com/GMICafghanistan/status/970926077731319808

سخنگوی وزارت تحصیلات عالی همچنان گفته که این وزارت در سال 1396 خورشیدی دستاورد‌های زیادی در بخش زنان داشته که از آن جمله 44663 دختر در دانشگاه‌های دولتی و 43813 دختر در دانشگاه‌های خصوصی جذب شده‌اند.

معرفی 321 دانشجوی دختر برای ادامه تحصیل در مقاطع لیسانس، ماستری و دکتورا به خارج از افغانستان، راه‌یابی 713 دختر در برنامه‌های ماستری داخل این کشور، آموزش قانون منع خشونت و پالیسی‌های حمایتی دولت از زنان برای 12000 دانشجوی دختر، تدوین استراتژی تساوی اجتماعی یا جندر در تحصیلات عالی، آماده‌سازی 16 خوابگاه معیاری برای دختران در 12 ولایت و ایجاد کودکستان‌های معیاری در تمام دانشگاه‌های مرکزی افغانستان از دیگر دستاورد‌های وزارت تحصیلات عالی این کشور در سال 1396 بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان