جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

بررسی های تازه؛ سیگار، افزایش حملات بر طالبان و فساد 62 میلیون‌دالری در ساختار امنیتی افغانستان

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

سیگار گزارش داده که از 15 سپتامبر تا 15 نوامبر 2017 میلادی، در حدود 4 هزار رویداد امنیتی در افغانستان از سوی سازمان ملل ثبت شده که به طور میانگین 64.4 رویداد در روز رخ داده است.

براساس این گزارش، میزان رویداد های امنیتی در سال 2017 میلادی نسبت به زمان مشابه در سال 2016 میلادی دو درصد کاهش داشته است.

در سال 1396 خورشیدی حدود 226.3 میلیون دالر برای معاش اردوی ملی افغانستان به مصرف رسیده است. با این وجود 279 میلیون دالر اضافی دیگر برای پرداخت ها تشویقی افسران ارتش، افسران و سربازان، شهروندان غیرنظامی و پیمان‌کاران به مصرف رسیده است.

بر اساس اطلاعات فرماندهی مرکزی نیروهای هوایی ایالات متحده امریکا (AFCENT)، واشنگتن حدود 653 بمب را در برابر طالبان و شاخه خراسان داعش در اکتبر سال 2017 میلادی استفاده کرده است. این رقم پس از سال 2012 میلادی بی سابقه بوده و نسبت به ماه اکتوبر سال 2016 میلادی سه برابر افزایش را نشان می‌دهد.

به گفته‌ی نیروی هوایی ایالات متحده در سال 2017 میلادی مجموع جنگ افزارهای استفاده شده در جنگ افغانستان حدود 4361157 عدد بوده است. بر اساس آمارها نیروهای ویژه ایالات متحده امریکا حدود 2هزار 175 عمیلیات زمینی، 261 حمله هوایی از اول جنوری تا 24 نوامبر سال 2017 در حمایت از ماموریت ضد تروریستی ایالات متحده و ماموریت مشاوره ای انجام داده است.

An Indian Air Force SU-30MKI aircraft fires an air-to-air missile during an exercise at Pokhran in the state of Rajasthan, March 18, 2016. REUTERS/Amit Dave
به گفته‌ی نیروی هوایی ایالات متحده در سال 2017 میلادی مجموع جنگ افزارهای استفاده شده در جنگ افغانستان حدود 4361157 عدد بوده است

فساد 62 میلیون دالر

گزارش تازه سیگار نشان می‌دهد که در جریان خریداری تجهیزات نیروهای امنیتی افغانستان از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ میلیون‌ها دالر فساد شده است.

سیگار در گزارش تازه‌ای اعلام کرد که این وسایل شامل تجهیزات برای کنترول مواد مخدر و مواد منفجره، سایر مواد شیمایی و همچنان کورس های آموزشی بوده که ۵۹ الی ۶۲٫۵ میلیون دالر هزینه برداشته است و در جریان خرید، بخشی از این پول ها حیف و میل شده که معلوم نیست در کدام راه مصرف شده است.

سیگار در یک گزارش خود نوشته است که قوماندانی مرکزی ایالات متحده در سال ۲۰۰۶ میلادی تجهیزاتی را خریداری کرده که از آن باید در گذرگاه های مرزی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر، مواد شیمایی و سایر مواد غیرقانونی نصب می شد و مورد استفاده قرار می گرفت.

بازرس ویژۀ ایالات متحده برای بازسازی افغانستان همچنان گفته است این تجهیزات بین ۵۹ تا ۶۲.۶ میلیون دالر ارزش دارد.

در گزارش گفته می شود که از مجموعۀ تجهیزات خریداری شده، تنها در میدان هوایی کابل نصب گردیده و از آن استفاده صورت می گیرد.

Sigar 001
گزارش تازه سیگار نشان می‌دهد که در جریان خریداری تجهیزات نیروهای امنیتی افغانستان از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ میلیون‌ها دالر فساد شده است

اما بر اساس یافته های سیگار، این تجهیزات پس از آن که توسط نیروهای آمریکایی در چهار گذرگاه های مرزی نصب گردید و به حکومت افغانستان تحویل داده شد، از فعالیت بازمانده است.

یافته های این اداره نشان می دهد که تجهیزات پس از آن که مربیان خارجی مرزها را ترک کردند و تجهیزات به حکومت افغانستان تسلیم داده شد، در بیرون از کابل غیرفعال گردید.

افزایش حملات هوایی

سازمان ملل گزارش داده است که بی ثبات ترین مناطق شامل ساحات شرقی و غربی افغانستان می شود که مسئول ۵۶ درصد از تمام حوادث امنیتی می باشند. نیرو های افغان و بین المللی براساس استراتژی جدید ایالات متحده عملیات های هوایی شان را بر این مناطق افزایش داده اند.

این حملات هوایی که تعداد شان به ۲۱۵ حمله در این ربع سال می رسد، ۷۳ درصد کاهش را در مقایسه با همین پریود زمانی درسال ۲۰۱۶ میلادی داشته است. این افزایش در حملات هوایی در یک فیصدی بلند و قابل توجه بوده است.

United-nations
سازمان ملل گزارش داده است که بی ثبات ترین مناطق شامل ساحات شرقی و غربی افغانستان می شود که مسئول ۵۶ درصد از تمام حوادث امنیتی می باشند

اکثر این حملات هوایی در ولایت جنوبی هلمند و ولایت شرقی ننگرهار واقع شده اند. بر اساس گزارش های سازمان ملل متحد طالبان نیز در مقابل عملیات های گسترده یی را برای باز پس گیری مراکز این ولایت ها به راه انداخته اند. آنان به صورت مکرر بر ولسوالی های معروف در قندهار، اندر در غزنی، شیب کوه در فراه و شاهد حساس در ارزگان یورش برده اند. در تمام این حملات نیروهای امنیتی افغان با کمک حملات نیروهای خارجی طالبان را دوباره به عقب رانده اند.

نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان تصریح کرده که با ایالات متحده دراین که طالبان مکررا بر شاهد حساس یا معروف حمله کرده اند، موافق نیست. سربازان افغان در عین حال ولسوالی غورک کندهار را باز پس گرفته اند؛  جایی که از نوامبر ۲۰۱۶ میلادی تحت کنترل طالبان قرار داشته اند. در نوامبر و دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی رییس جمهور غنی حداقل دو جلسه را با مقامات ارشد امنیتی اش برای گفتگو در مورد ولایت هایی که حوادث امنیتی در آنان برجسته تر می باشد، دایر نموده اند: فاریاب، بلخ، غزنی، کنر، ارزگان، کندهار، هلمند، فراه، بادغیس، نورستان و هرات.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان