ویس برمک: کسانی که شادیانه زدند، بزرگان ما و مقام‌های دولتی اند

توسطالیاس نواندیش

اسفند ۶, ۱۳۹۶ به روز رسانی : بهمن ۲۸, ۱۴۰۲ ,

ویس احمد برمک، وزیر داخله افغانستان در یک نشست خبری اعلام کرد که شمار زیادی از باشندگان شهر کابل مسلح اند و در چند شب گذشته این افراد پس از پیروزی مسابقات کریکت و ورزشکاران افغان با شلیک هوایی وحشت خلق کرده‌اند.

آقای برمک امروز گفت که در خیرخانه شهر کابل جشن نه بلکه وحشت بود و او مطمئن است که اکثریت کسانی که در خانه‌های خود سلام دارند، شادیانه زده‌اند. او گفت که این افراد «از بزرگان کشور اند، یا وزیران ما هستند، یا وکلای ما هستند یا رییسان ما هستند.»

او گفت که در گذشته به شماری از این افراد دهشکه و سلاح‌های سنگین داده شده که باید آنان سلاح‌های خود را راجستر و مطابق طرزالعمل جدید حمل سلاح ثبت کنند یا از ریاست جمهوری مکتوب بیاورند.

در چند شب گذشته شلیک‌های هوایی در شب باعث خلق وحشت بسیار در شهر کابل شده بود و کاربران شبکه‌های اجتماعی از شلیک‌های هوایی در ناحیه‌های مختلف شهر کابل گزارش داده بودند.

آقای برمک در این مورد گفت که به پولیس دستور داده شده تا خانه به خانه تلاشی کنند و کسانی که بار دیگر مرتکب این کار شوند، «به صورت علنی برای مردم معرفی خواهند شد.»

وزیر داخله افغانستان خواهان همکاری مردم در بخش تأمین امنیت و حفظ آرامش شد و گفت که بلند بردن شمار پولیس راه‌حل نیست بلکه تسلیم شدن مردم به قانون راه‌حل است.

او همچنان از مقام‌های که محافظان شان شلیک‌های هوایی کرده بودند که به محافظان خود بگویند که از سلاح برای محافظت استفاده کنند نه برای مختل کردن نظم عمومی.

وزیر داخله افغانستان درحالی از شلیک‌های هوایی افراد مسلح که در خانه‌های مقام‌های بلند دولتی اند، سخن می‌زند که پیشتر سخنگوی او گفته بود که شلیک‌هایی که انجام شده اکثرا با سلاح‌هایی است که یا جواز قانونی دارد یا از نیروهای امنیتی اند و یا محافظان مسئولان امنیتی.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *