جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

توزیع سند ملکیت ساحات غیررسمی شهری در هرات افتتاح شد

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

برنامه توزیع سند ملکیت ساحات غیررسمی شهری با حضور محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان و شماری از مقام‌های حکومت این کشور در شهر هرات گشایش یافت.

مقام‌های محلی ولایت هرات از افتتاح کار عملی این برنامه در این ولایت استقبال کرده و تاکید کردند که این برنامه گامی برای جلوگیری از غضب زمین خواهد بود.

آصف رحیمی، والی هرات در برنامه گشایش این پروژه در هرات گفت: «مردم هرات از این برنامه ملی حمایت کامل می‌کند. چنین طرح‌های توسعه‌ای در ولایت هرات بر حکومت‌داری خوب تاثیر‌گذار است.»

از سوی هم محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان در این برنامه گفت که دشمنان افغانستان باید بدانند که حکومت و مردم افغانستان پابند توسعه اقتصادی و ثبات افغانستان است.

برنامه توزیع سند ملکیت ساحات غیر رسمی شهری و روستایی بخش از برنامه «توسعه نظام زمین‌داری افغانستان» است که به گفته‌ی مقام‌های حکومت این کشور، این برنامه یکی از آرمان‌های امان‌الله خان شاه سابق افغانستان بوده است.

برنامه توسعه نظام زمین‌داری افغانستان یا «آی دی پی ال» دارای سه بخش می‌باشد که شامل ایجاد زیربنای معلومات جغرافیایی، سیستم ثبت زمین، پالیسی زمین و ظرفیت‌سازی می‌باشد. پیش از این مقام‌های اداره اراضی افغانستان اعلام کرده بودند که مرحله اجرایی این برنامه ابتدا از بزرگ شهرهای افغانستان شروع شده و سپس به تمام مناطق افغانستان توسعه خواهد یافت.

گراف میزان غضب زمین در افغانستان در سال 1395 خورشیدی
گراف میزان غضب زمین در افغانستان در سال 1395 خورشیدی

به گفته‌ی مقام‌های اداره ارضی افغانستان با عملی شدن این برنامه منازعات املاکی کاهش یافته و برای تامین صلح و رفاه اجتماعی کمک خواهد کرد.

جواد پیکار، رییس عمومی اداره اراضی و آب افغانستان در برنامه افتتاح کار عملی این برنامه در هرات گفت که آغاز به کار این برنامه برای ایجاد مسکن مصون و جلوگیری از غضب زمین‌های دولتی، عامه و شخصی موثر خواهد بود.
آقای پیکار گفت: «رهبری اداره اراضی افغانستان باور دارند که عملی شدن این برنامه توسعه نظام زمین‌داری در افغانستان راه را برای اجرای برنامه‌های بزرگ اقتصادی و اجتماعی در این کشور هموار خواهد کرد.»

برنامه توسعه نظام زمین‌داری (IDPL)

برنامه توسعه نظام زمین‌داری افغانستان از ترکیه اقتباس شده که به گفته‌ی مقام‌های افغان این نظام افغانستان را بیشتر به کشورهای با نظام خوب زمین‌داری نزدیک می‌کند.

به گفته‌ی مقام‌‎های حکومت افغانستان برنامه «آی دی پی ال» با درنظرداشت پالیسی ملی زمین، نقشه راه 50 ساله امور زمین‌داری افغانستان در چوکات حقوقی این کشور ترتیب شده است و با همکاری ترکیه عملی خواهد شد.

رییس اداره اراضی افغانستان گفت: «برنامه انکشاف نظام زمین‌داری برنامه «مادر» یا چتر کلی همه‌ی برنامه ما خواهد بود. این پروژه از تأثیرگذارترین برنامه‌ها در سکتور زمین خواهد بود که بدون شک نتایج مثبت اجتماعی و اقتصادی از قبیل کاهش منازعات املاکی و ایجاد فرصت‌های کاری و سرمایه‌گذاری را به همراه خواهد داشت.»

به گفته‌ی مقام‌های اداره اراضی افغانستان، با شروع به کار این برنامه حدود 200 هزار تن افغان صاحب شغل می‌شوند.

بر اساس آمارهای اداره اراضی افغانستان کم‌تر از 15 درصد از ملکیت‌های رسمی تمام افغانستان در محاکم این کشور به ثبت رسیده است
بر اساس آمارهای اداره اراضی افغانستان کم‌تر از 15 درصد از ملکیت‌های رسمی تمام افغانستان در محاکم این کشور به ثبت رسیده است

تنها 15 درصد ملکیت‌های رسمی ثبت شده

بر اساس آمارهای اداره اراضی افغانستان کم‌تر از 15 درصد از ملکیت‌های رسمی تمام افغانستان در محاکم این کشور به ثبت رسیده است.

برنامه ثبت ساحات غیررسمی شهری و توزیع سند ملکیت به‌منظور مصونیت ملکیت‌های تحت تصرف باشندگان این ساحات است. اداره اراضی افغانستان با شروع این برنامه به کمک مالی جامعه اروپا و همکاری «یو اس آی دی» و «یو ان هبیتات» تاکنون در حدود 400 هزار خانه‌های رهایشی را سروی و ثبت نموده است.

بخش دیگر از برنامه «آی دی پی ال» برنامه قیمت‌گذاری زمین‌های شهری و روستایی افغانستان است. به گفته‌ی مقام‌های اداره اراضی افغانستان بخش امتحانی این برنامه نیز تکمیل شده و به‌زودی در تمام شهرها عملاً آغاز می‌شود.

مقام‌های حکومت افغانستان تاکید می‌کنند که با اجرایی شدن این برنامه فرصت‌های فساد مالیاتی کم شده و عواید ملی و شهرداری‌ها چندین برابر خواهد شد.

رییس اداره اراضی افغانستان گفت: «با اجرای این برنامه و تعیین حداقل میزان زمین‌های شهری و روستایی برای اولین بار ثبات در بازار ملکیت‌های و معاملات املاکی و ارایه خدمات املاکی به‌وجود خواهد آمد.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان