جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

نخستین سخنرانی سالانه ترامپ؛ زندان گوانتانامو ادامه می‌یابد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در اولین سخنرانی سالانه‌اش به وزارت دفاع این کشور دستور داده تا سیاست بازداشت‌های نظامی را مورد بازبینی قرار داده و تاسیسات بازداشتگاه گوانتانامو را باز نگه دارد.

آقای ترامپ در جریان مبارزات انتخابات ۲۰۱۶ علاقه خود به حفظ گوانتانامو به عنوان بازداشتگاه نظامی را اعلام کرده بود. این بازداشتگاه زمانی محل نگهداری صدها مظنون بود که در جریان جنگ علیه تروریسم در افغانستان و دیگر کشورها دستگیر شده بودند.

دونالد ترامپ در حالی این دستور را صادر کرده که پیش از او بارک اوباما، رییس جمهوری پیشین آمریکا خواهان بسته شدن زندان گوانتانامو بود.

آقای ترامپ هم‌چنان گفته که می‌خواهد اطمینان حاصل کند که در نبرد با داعش و القاعده همه ابزارهای لازم برای بازداشت تروریست‌ها را در اختیار دارند.

آقای ترامپ در حالی در اولین سخنرانی سالانه اش در کنگره رفته است که قانونگذاران آمریکایی ازتصمیم او در به تاخیر انداختن اعمال تحریم‌های تازه علیه روسیه – که کنگره سال گذشته علیه روسیه وضع کرد – خشمگین هستند.

در باره افغانستان

آقای ترامپ در مورد افغانستان نیز گفته که سربازان آمریکایی بر اساس قواعد جنگی تازه‌ای در افغانستان می‌جنگند.

او تاکید کرده که ارتش آمریکا در کنار شرکای افغان، پس از این با جدول‌های زمانی مصنوعی تضعیف نمی‌شود و دیگر نقشه‌ها و پلان‌ها برای دشمنان گفته نمی‌شود.

مبارزه با داعش

دونالد ترامپ، در زمینه سیاست خارجی اشاره کرده که تمامی نواحی تحت کنترل گروه دولت اسلامی یا داعش در عراق و سوریه اکنون از این گروه پس گرفته شده است.

او گفته که در جریان یک سال کارش به عنوان رییس جمهوری آمریکا افتخار می‌کند که در همکاری با ائتلاف تشکیل شده برای شکست دادن داعش تقریبا 100 درصد قلمرویی که این گروه در عراق و سوریه در دست داشت را آزاد کرده است. او تاکید کرده که هنوز کار زیادی مانده که باید انجام شود و تا زمانی به جنگ ادامه خواهد داد که گروه داعش به‌گونه کامل شکست بخورد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان