جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کابل: فعالیت طالبان در 70 درصد قلمرو افغانستان صحت ندارد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

حکومت افغانستان به دنبال نشر گزارش بی‌بی‌سی مبنی بر این‌که 70 درصد خاک این کشور در معرض تهدید طالبان قرار دارد، واکنش نشان و گفته است این که گزارش بی‌بی‌سی در مورد حضور شورشیان در خاک افغانستان درست نیست.

شاه حسین مرتضوی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان این گزارش را ردکرده و گفته است که این گزارش نادرست است.

در همین حال وزارت دفاع افغانستان نیز با نشر اعلامیه‌ای گفته که جغرافیای جدیدی از کشور را تحت حاکمیت طالبان تایید نمی‌کند.

این در حالی است که یک تحقیق تازه بی بی سی نشان می‌دهد که طالبان در حال حاضر در ۷۰ درصد خاک افغانستان فعال اند و پس از خروج نیروهای خارجی از این کشور در سال ۲۰۱۴ میلادی، این گروه شماری از مناطق را تصرف کرده است.

بی بی سی در این تحقیق خود گفته که طالبان ۱۴ شهرستان افغانستان یا ۴ درصد از خاک این کشور را در کنترل کامل خود دارند. این گروه همچنان در ۲۵۳ شهرستان دیگر یا ۶۶ درصد خاک افغانستان حضور فعال و علنی دارد.

براساس این گزارش در ۱۲۲ شهرستان، بیش از ۳۰ درصد خاک افغانستان، طالبان به‌طور علنی حضور ندارند.

در گزارش بی بی سی هم‌چنان گفته شده که گروه داعش نیز در ۳۰ شهرستان افغانستان در شرق، شمال و چند نقطه دیگر این کشور حضور دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان