جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

از تمرکز بر آمریکا تا تاکید بر افغانستان؛ 6 نکته خواندانی از سخنرانی دونالد ترامپ در کنگره آمریکا

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در اولین سالگرد ریاست جمهوری خود سخنرانی طولانی را در کنگره این کشور ایراد کرد. این سخنرانی آقای ترامپ با دقت و سنجش فراوان نوشته شده بود و انتظار می رفت، بازتابی از سیاست های او در طول سال 2018 میلادی باشد. اما آقای ترامپ متفاوت از آنچه که انتظار می رفت سخنرانی کرد.

بیش از حوصله قانون گذاران

دونالد ترامپ یکی از طولانی ترین سخنرانی های تاریخ آمریکا را در کنگره ایراد کرد. این سخنرانی او را برخی از رسانه های آمریکایی حتی برای قانون گذاران این کشور نیز طولانی توصیف کرده اند. در این سخنرانی آقای ترامپ بیش از هشتاد درصد بر آنچه که در یک سال گذشته انجام داده تمرکز داشت و حدود بیست درصد نیز روی آنچه که انجام خواهد داد مانور داشت.’

senate
دونالد ترامپ یکی از طولانی ترین سخنرانی های تاریخ آمریکا را در کنگره ایراد کرد

تمرکز بر آمریکا

دونالد ترامپ در سخنرانی طولانی خود بر تمرکز بیش از حد بر آمریکا تاکید کرد. او سیاست “اولویت با آمریکا” را مورد تاکید قرار دارد و در چارچوب همین سیاست دستاورهای خود را در حوزه اشتغال زایی، رشد اقتصادی، مبارزه با مواد مخدر، فقر، مهاجرت و موارد دیگر برشمرد. برخی از رسانه های منتقد آقای ترامپ حتی او را به خاطر این که تمرکز بر آمریکا تنها به عنوان یک شعار در سیاست هایش مطرح نیست، تمجید نمودند.

احزاب متحد

آقای ترامپ برخلاف معمول که همواره در مواضع تویتری خود بر دموکرات ها تاخته بود، در سخنرانی امروز خود بر اتحاد دو حزب روی مسائل کلان این کشور تاکید کرد و گفت که این اتحاد نیاز آمریکای مقتدر است. این موضع گیری آقای ترامپ امری بود که انتظار می رفت او بیان نماید.

trump
دونالد ترامپ در سخنرانی امروز خود بر اتحاد دو حزب روی مسائل کلان این کشور تاکید کرد و گفت که این اتحاد نیاز آمریکای مقتدر است

عدم تمرکز بر روسیه

بر خلاف آنچه که همواره در یک سال گذشته اداره آقای ترامپ با آن به عنوان یک چالش دست و پنجه نرم کرده، روسیه تنها یک بار در سخنرانی امروز رییس جمهور آمریکا نامبرده شد. بسیاری از سیاست مداران آمریکایی انتظار داشتند که آقای ترامپ به مسأله دخالت روسیه در انتخابات آمریکا اشاره کند اما او تنها به این بسنده کرد که آمریکا رقبای بزرگ نظیر چین و روسیه را در مقابل خود دارد.

تاکید بر افغانستان

ترامپ به صورت گذرا و در کمتر از بیست درصد سخنرانی خود به مسائل سیاست خارجی کشورش پرداخت. او به صورت جزئی به افغانستان نیز نگاهی داشت و گفت که جنگ سربازانش در این کشور ادامه می یابد و تاریخ مصنوعی خروج از افغانستان ارائه نمی شود. او در عین حال تاکید کرد که به دشمنانش در افغانستان برنامه هایش را نخواهد گفت. آقای ترامپ همزمان با این گفت که در امریه به وزیر دفاع آمریکا، ماموریت زندان گوانتانامو را تمدید کرده است.

https://youtu.be/NkpY2VvEEvc

ایران و کوره جنوبی

ترامپ نگاهی کلی به ایران داشت. او گفت که در حمایت از اعتراضات اخیر خیابانی در ایران زبان گشوده و در عین حال از کنگره آمریکا خواست تا توافق نامه اتمی با این ایران –برجام-  را اصلاح کند. او بیشترین مانور را در حوزه سیاست خارجی روی کره شمالی داشت.

داعش

رییس جمهور آمریکا به داعش نیز پرداخت. او گفت که در یک سال گذشته بزرگترین دستاورد را در حوزه داعش داشته و این گروه را به صورت جدی نابود کرده است. آقای ترامپ تاکید کرد که اکنون داعش هیچ گونه تسلط سرزمینی ندارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان