جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

وزارت زراعت افغانستان در سال جدید 149 شبکه‌ی آبیاری می‌سازد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان گفته‌ است که برای احیا و بازسازی سیستم‌های پایدار آبیاری در سطح این کشور در سال ۱۳۹۷ خورشیدی، ۱۴۹ شبکه‌ی آبیاری را در تمام ولایت‌ها می‌سازد.
هزینه‌ی مجموعی ساخت این شبکه‌های آبیاری بیش از یک میلیارد و ۶۰۲ میلیون افغانی گفته شده است.
مقام‌های وزارت زراعت افغانستان تاکید دارند که در این کشور بیش از ۳.۶ میلیون هکتار زمین آبی وجود دارد که به دلیل کمبود سیستم‌های آبیاری تا کنون زمین‌های کم‌تری تحت آبیاری قرار گرفته است.
با این وجود، مقام‌های این وزارت تاکید می‌کنند که با ساخت این شبکه‌های آبیاری در سال ۱۳۹۷حدود ۲۵۰ هزار جریب زمین دیگر قابل زرع می‌شود.
در اعلامیه‌ی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان آمده است: « نتایجی که انتظار می‌رود از ساخت این شبکه‌های آبیاری به دست بیاید، افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی حاصلات زراعتی و جلوگیری ۲۵درصدی از ضایعات و هم‌چنان ایجاد ۱۵۰ هزار شغل پایدار است.»

مقام‌های وزارت زراعت می‌گویند که این پروژه تا ختم سال 1397خورشیدی به بهره برداری می‌رسد
مقام‌های وزارت زراعت می‌گویند که این پروژه تا ختم سال 1397خورشیدی به بهره برداری می‌رسد

در این اعلامیه آمده است که از مجموع شبکه‌های آبیاری که قرار است تا پایان سال مالی ۱۳۹۷ تکمیل شود، ۶۴ شبکه‌ی آبیاری به هزینه‌ی ۶۵۴ میلیون افغانی در ولایت‌های بغلان، هرات، کابل، پروان، بله، ننگرهار، لغمان، کنر، وردک و لوگر، ۴۲ ساختمان آبیاری به هزینه‌ی ۲۷۳ میلیون افغانی در ننگرهار، تخار، خوست، غور، بادغیس، میدان‌وردک، پکتیا، قندهار، ‌فراه، نیمروز، غزنی، نورستان، پروان، فاریاب، بغلان، ارزگان، بامیان، هرات، ‌پکتیکا، کنر، لغمان، ‌دایکندی و هلمند و هم‌چنان ۴۲ شبکه‌ی آبیاری به هزینه‌ی ۳۷۵ میلیون افغانی در ولایت‌های کابل، پروان، لوگر، هرات، بلخ و ننگرهار ساخته می‌شود.
وزارت زراعت در سال گذشته ۱۱۷ شبکه‌ی آبیاری ساخته بود و در حال حاضر ۲۱ شبکه‌ی آبیاری که کارشان از سال‌های گذشته باقی مانده بود، در حال تکمیل شدن است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان