جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

75 زندانی حزب اسلامی افغانستان از زندان آزاد شدند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

حکومت افغانستان 75 تن از اعضای حزب اسلامی افغانستان به رهبری گلبدین حکمتیار که در زندان پلچرخی در شرق کابل زندانی بودند، را آزاد کرد.

این زندانیان براساس توافقنامه صلح میان حزب اسلامی و حکومت افغانستان آزاد شده‌اند. براساس این توافقنامه، آن‌عده از زندانیان حزب اسلامی که مرتکب جرایم جنگی و نقض حقوق بشری نشده و دعوای فردی بالای آنان وجود نداشته باشد، از زندان‌ها آزاد می‌شوند.

این 75 زندانی به جرم جرایم علیه امنیت داخلی و امنیت داخلی زندانی شده بودند اما یکی از نمایندگان حزب اسلامی در مراسم آزادی این زندانیان گفت که این افراد زندانیان سیاسی اند که به زندان انداخته شده بودند.

قرار بود شمار زیادی از زندانیان حزب اسلامی در این مرحله از زندان آزاد شوند اما پس از بررسی پرونده‌های آنان، محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان حکم آزادی 75 نفر را امضا کرد.

پیش از این نیز شماری از زندانیان حزب اسلامی از زندان آزاد شده‌اند. اولین گروه 55 نفری زندانیان این حزب در حدود 8 ماه پیش آزاد شد.

حزب اسلامی افغانستان ادعا می‌کند که در حدود 3000 تن از اعضای این حزب در زندان‌های افغانستان نگهداری می‌شوند.

توافقنامه صلح

حکومت افغانستان در ماه میزان سال گذشته توافق‌نامه صلحی را با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار به امضا رساند.

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان
گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان

خارج ساختن نام حکمتیار از فهرست سیاه سازمان ملل، آزاد سازی زندانیان وابسته به حزب اسلامی، زمینه‌سازی برای بازگشت مهاجرین و تامین امنیت و مشخص نمودن مکانی برای مستقر شدن گلبدین حکمتیار از تعهدات حکومت افغانستان بوده است.

رهایی زندانیان حزب اسلامی افغانستان با ماه‌ها تاخیر صورت می‌گیرد. پیش از این سازمان‌های حقوق بشری از تصمیم حکومت افغانستان مبنی بر آزادی زندانیان انتقاد کرده بودند و گفته بودند که این زندانیان مسئول رویدادهایی بوده‌اند که در آن غیرنظامیان کشته شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان