جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

غنی: در تقرر و ترفیع افسران پولیس قانون امور ذاتی افسران تطبیق شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان هشدار می‌دهد که تقرر هیچ فردی را تحت فشار امضا نمی‌کند و دستور داده تا وزارت داخله این کشور پس از این تمام مقرری‌ها، تبدیلی‌ها و ترفیعات افسران جوان و افسران بلند رتبه پولیس را براساس قانون امور ذاتی افسران انجام دهد.

او که امروز در مراسم فراغت 446 تن از افسران اکادمی ملی پولیس در کابل صحبت می‌کرد، گفت کسانی که با پول و واسطه در صفوف پولیس مقرر شده‌اند از سنگر فرار کرده و یاهم دزدی کرده‌اند.

https://twitter.com/khabarnamaaf/status/950635161317715968

اصلاحات براساس منافع ملی

آقای غنی در بخشی از سخنان خود افزود که روند اصلاحات در پولیس سلیقه‌ای نه بلکه برای منافع ملی افغانستان است و به زندگی هر شهروند افغان ارتباط می‌گیرد.

او همچنان تاکید کرد که ثبات در افغانستان تنها با مرمی تامین نمی‌شود بلکه اعتماد به پولیس سبب ثبات اجتماعی می‌شود.

او همچنان گفت که به رهبری کنونی وزارت داخله اعتماد کامل دارد و از اصلاحاتی که توسط آن انجام شود، حمایت می‌کند.

هشدار به اعضای شورای ملی

رییس جمهور غنی در بخش دیگر از سخنان خود از اعضای شورای ملی افغانستان خواست که برای تقرر و ترفیع افراد به وزارت‌خانه نروند و اگر رفتند، از جریان گفت‌وگو و رفتن آنان تصویر گرفته شده و سپس به‌صورت همگانی منتشر خواهد شد.

https://twitter.com/khabarnamaaf/status/950636112380334080

سرمایه‌گذاری روی پولیس

رییس جمهور غنی سرمایه‌گذاری روی اکادمی پولیس را ضروری خواند و گفت که اکنون پلان چهار ساله امنیتی آماده شده و تامین امنیت انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای شهرستان‌ها و پس از آن انتخابات ریاست جمهوری به دوش پولیس خواهد بود.

رییس جمهور افغانستان این گفته‌ها را درحالی مطرح کرده است که چندی پیش گفته بود وزارت داخله قلب فساد است و باید در آن اصلاحات گسترده انجام شود. در راستای همین اصلاحات رهبری حکومت وحدت ملی تصمیم گرفت تا پولیس سرحدی و پولیس امن و نظم عامه از وزارت داخله به وزارت دفاع انتقال داده شود تا رهبری جنگ به‌صورت یک دست باشد و پولیس به وظیفه اصلی خود که تنفیذ قانون است، باز گردد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان