جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

ابتکار جدید دختران کابل؛ مینیاتوری در خدمت محو خشونت علیه زنان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

اخیرا، شماری از دختران افغان با راه اندازی ابتکار جدیدی در قالب یک کمپاین سراسری در کابل به خشونت علیه زنان پرداخته اند. این دختران، برای پیش گیری از خشونت علیه زنان، کمپاین هنری را در باغ زنانه کابل راه اندازی کرده اند.

این دختران مینیاتوری را روی ظرف‌های سفالی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ (گلی‌) پیاده کرده و گفته شده که این یکی از جالب‌ترین شیوه‌های است که تا هنوز در افغانستان مورد استفاده قرار گرفته است.

حسنیه رضایی یکی از این دختران به خبرنامه گفت که این کمپاین را به منظور جلوگیری و کاهش خشونت به راه انداخته‌اند. خانم رضایی می‌گوید که “ما یازده دختر تلاش کردیم که از شیوه متفاوت برای محو خشونت کار بگیریم، تا تاثیرگذاری آن بیشتر شود.”

حسنیه رضایی تاکید می‌کند که تولید کننده‌های ظرف‌های سفالی زنانی اند که برای تزیین این ظرف‌ها شعار‌های محو خشونت را حکاکی می‌کنند تا از این طریق همواره به خشونت گران یاد آوری نمایند که خشونت امر ناراحت کننده و بحران زای اجتماعی است.

علاوه بر این، به گفته این دختر افغان این کمپاین سبب رشد اقتصادی زنان نیز می‌شود. او می‌گوید با خرید ظرف‌های سفالی شده که تولید کننده‌ها و طراحان آن مینیاتوریست‌های دختر اند، در وضعیت اقتصادی این زنان تغییرات چشم گیری به میان می‌آید. به باور او یکی از اصلی ترین دلایل خشونت علیه زنان، وابستگی اقتصادی آنان به مردان می‌باشد.

violence6

violence5

violence2

violence1

violence3

violence4

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان