واکنش تند مجلس نمایندگان افغانستان: کشورهای اسلامی روابط خود با امریکا را تعلیق کنند

مجلس نمایندگان افغانستان از تصمیم تازه دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا مبنی بر به‌رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسراییل انتقاد کرده می‌گوید این فرمان باعث جریحه‌دار شدن عواطف مسلمانان شده و نوعی از خشونت است که صلح و امنیت جهانی را با تهدیدات جدی روبرو می‌سازد.

این مجلس در نشست امروز خود تصمیم رییس جمهور امریکا را «اقدام آشوب‌گرایانه» خواند و گفت این اقدام مخالف قوانین بین‌المللی بوده و باید جامعه جهانی و نمایندگان مردم امریکا برای تأمین امنیت جهان و احترام به عقاید و باورهای دینی در برابر آن اقدام کنند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا سه روز پیش بیت‌المقدس را به‌عنوان پایتخت اسراییل به رسمت شناخت و دستور انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به بیت‌المقدس را صادر کرد.

در اعلامیه مجلس نمایندگان افغانستان گفته شده که دولت‌های اسلامی به منظور حفاظت از بیت‌المقدس و مبارزه با اشغال‌گری متحد شده و تا زمان لغو فرمان ترامپ روابط دیپلماتیک و تجاری خود با امریکا را به حالت تعلیق درآورند.

عبدالقیوم سجادی، عضو مجلس نمایندگان افغانستان که اعلامیه‌ی این مجلس را می‌خواند، گفت: «اعلام موضع و فرمان جنگجویانه و غیراسلامی ترامپ زنگ خطری بود که همه امت اسلامی، به‌خصوص مسلمانان افغانستان را به وحدت و یکپارچگی برای دفاع از ارزش‌های دینی و مقابله با تهدیدات مشترک فرا می‌خواند.»

افزون بر این مجلس نمایندگان افغانستان از مخالفان مسلح دولت این کشور خواست که میله تفنگ خود را به‌سوی «دشمنان دین و وطن نشانه گرفته و از مسلمان‌کُشی در کشور خود خودداری کنند.»

مجلس نمایندگان افغانستان درحالی به تصمیم دونالد ترامپ اعتراض می‌کند که ریاست جمهوری افغانستان نیز با نشر اعلامیه‌ای نگرانی خود را در رابطه به تصمیم ترامپ اعلام کرده و گفته که این تصمیم پروسه صلح در خاورمیانه را به مخاطره می‌اندازد.

کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز با نشر بیانیه‌ای از تصمیم آقای ترامپ انتقاد کرده‌اند. آنان تصمیم ترامپ را «غیرسازنده» خوانده‌اند. در کنار این رهبران کشورهای جهان اسلام و جامعه بین‌المللی نیز از تصمیم اخیر رییس جمهور امریکا انتقاد کرده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *