ابتکار جدید همکاری اقتصادی منطقه‌ای؛ تفاهم روی ایجاد شورای تجاری جاده ابریشم

مقام‌های اتاق تجارت و صنایع افغانستان می‌گویند که در حاشیه‌ی سیزدهمین نشست شورای تجاری چین و جنوب آسیا که در مالدیو برگزار شده بود، تفاهم‌نامه‌ی ایجاد شورای تجاری جاده ابریشم با تمام کشورهای که در مسیر این جاده قرار دارد، به امضا رسید.

سیزدهمین نشست شورای تجاری چین و جنوب آسیا با حضور لیو گوانگزی، رییس شورای توسعه‌ای تجاری جهانی چین (CCPIT) همراه با مقام‌های دولت مالدیو، رییس، معاونان و اعضای اتاق تجارت و صنایع سارک در مالدیو برگزار شده بود.

به گفته‌ی اتاق تجارت و صنایع افغانستان در این نشست بیشتر روی افزایش همکاری‌های همه‌جانبه میان کشورهای جنوب آسیا و چین تاکید شده و هم‌چنان فیصله شده است که بر تولیدات پاک و سبز توجه‌ی بیشتر صورت گیرد.

محمد یونس مومند، معاون تجاری هیات این اتاق در نشست شورای تجاری چین و جنوب آسیا گفته است که «از زمان ابتکار کمربند اقتصادی جاده ابریشم ما شاهد تحولات چشمگیر در تحقق این ایده عالی برای تقویت روابط اقتصادی میان کشورهای مسیر جاده ابریشم بوده ایم.»

acci1
به گفته‌ی اتاق تجارت و صنایع افغانستان، در این نشست بیشتر روی افزایش همکاری‌های همه‌جانبه میان کشورهای جنوب آسیا و چین تاکید شده است

در این نشست روی نمایشگاه شورای تجاری چین و کشورهای جنوب آسیا و تعیین رییس آن نیز گفت‌وگو شده است. سر انجام فیصله شد که این نمایشگاه در سال نو میلادی با ریاست اتاق تجارت و صنایع افغانستان برگزار شود.

با این وجود یونس مومند، معاون تجاری هیات مدیره اتاق تجارت و صنایع افغانستان به‌عنوان رییس این نمایشگاه، اطمینان داده است که این نمایشگاه شاهد حضور پر رنگ بازرگانان افغان و مقام‌های حکومتی این کشور خواهد بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط علی شیر شهیر

علی شیر لیسانس‌اش را از دانشکده‌ی ژورنالیزم دانشگاه کابل گرفته است. او در چندین رسانه‌ی دیداری- شنیداری و چاپی به‌ حیث خبرنگار، گزارشگر و ویراستار کار کرده است. شهیر اکنون خبرنگار بخش اجتماعی و اقتصادی در خبرنامه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *