یافته‌های کمیسیون حقیقت‌یاب برق 500 کیلوولت: مسیر بامیان-میدان وردک بهتر است

شورای عالی مردمی جنبش روشنایی می‌گوید که یافته‌های «کمیسیون بررسی مطالبات مردم ناشی از لین انتقال 500 کیلوولت» که از سوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان تشکیل شده‌بود، نشان می‌دهد که مسیر بامیان-میدان وردک هم از نگاه کمی و کیفی و هم از نگاه منافع ملی بهتر از مسیر سالنگ است.

احمد بهزاد، یکی از اعضای رهبری جنبش روشنایی امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که جلسات کمیته‌ی تخنیکی با حضور رییس شرکت برشنا برگزار شده و گزارش یافته‌های این کمیته نیز به اتفاق آرا مورد تایید «کمیسیون بررسی مطالبات مردم ناشی از لین انتقال 500 کیلوولت» قرار گرفته است.

آقای بهزاد تاکید کرد: «بر اساس گزارش کمیته تخنیکی مسیر بامیان-میدان وردک به مراتب چه از نظر کمی و کیفی و چی از نظر منافع کوتاه‌مدت و بلند مدت، تامین کننده منافع ملی افغانستان می‌باشد. یافته‌های تیم تخنیکی نشان می‌دهد که انتقال برق 500 کیلوولت نه‌تنها مشکل این مسیر را حل می‌کند، بل بحران برق پایتخت را نیز حل می‌کند.»

با این حال اعضای شورای عالی مردمی جنبش روشنایی تاکید دارند که همایون قیومی که ریاست کمیسیون حقیقت‌یاب را بر عهده داشته است، برخلاف حکم رییس جمهوری افغانستان، از برگزاری جلسه‌ی پایانی این کمیسیون و ارسال گزارش یافته‌های تخنیکی و ارایه راه حل پیشنهادی کمیسیون به رییس جمهوری خودداری کرده است.

با این وجود شماری از اعضای کمیسیون حقیقت‌یاب و اعضای شورای عالی مردمی جنبش روشنایی تاکید دارند که آنان گزارش کامل و مفصل از یافته‌های تخنیکی و راه حل پیشنهادی مشخص را به ریاست جمهوری ارسال کرده اند. این گزارش در بیشتر از 50 صفحه تنظیم شده است.

عارف رحمانی، عضوی رهبری شورای عالی مردمی جنبش روشنایی به خبرنامه گفت که « این گزارش تکمیلی با مجامع کمک‌کننده با افغانستان به‌شمول نهاد بانک توسعه آسیایی که تمویل کننده پروژه می‌باشد، شریک می‌کنیم تا در تخصیص کمک‌ها در پروژه‌های توسعه‌ای منافع ملی مردم افغانستان را در نظر گرفته و از شیوع فساد و تصمیم‌های مبتی بر تبعیض در این پروژه‌ها جلوگیری نماید.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط علی شیر شهیر

علی شیر لیسانس‌اش را از دانشکده‌ی ژورنالیزم دانشگاه کابل گرفته است. او در چندین رسانه‌ی دیداری- شنیداری و چاپی به‌ حیث خبرنگار، گزارشگر و ویراستار کار کرده است. شهیر اکنون خبرنگار بخش اجتماعی و اقتصادی در خبرنامه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *