جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

ادعای گروه طالبان در مورد همکاری نظامیان آمریکایی با گروه داعش در افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

با افزایش حملات هوایی نظامیان آمریکایی بر پایگاه های طالبان، عقب نشینی جنگ‌جویان این گروه نیز افزایش یافته است.

گروه طالبان ضمن آن که عقب نشینی شماری از جنگجویان خود را در مربوطات ولایت ننگرهار تایید می کنند، ادعا دارند که این وضعیت حضور تندروان داعش بر ساحات جدید در افغانستان را نیز افزایش داده است.

از چند روز به این سو، جنگ میان جنگ‌جویان طالب، تندروان داعش و نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در شهرستان خوگیانی ولایت ننگرهار ادامه دارد.

گروه طالبان هم‌چنان ادعا کرده اند که در جنگ طالبان و داعش، نیروهای امنیتی افغان و نظامیان آمریکایی به حمایت از گروه داعش پرداختند که این امر سبب شد که داعشیان از شکست نجات یابند.

با این حال اما، وزارت دفاع ملی افغانستان این ادعای طالبان را رد کرده و گفته است که هرگروهی که در برابر دولت و مردم افغانستان می جنگد، از دید حکومت وحدت ملی، دهشت افگن بوده و در برابر آن مبارزه می‌شود.

محمد رادمنش، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان
محمد رادمنش، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان

محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان گفته است که طالبان با این ادعای بی اساس می خواهند شکست شان را در برابر نیروهای مسلح افغانستان توجیه کنند.

در همین حال، جنرال جان نکلسن، فرمانده عمومی نظامیان امریکایی و ناتو در افغانستان گفته است که در حال حاضر داعش تنها در سه شهرستان ولایت ننگرهار حضور و فعالیت داشته و به فعالیت شان در شش شهرستان دیگر این ولایت پایان داده شده است.

مقام‌های افغان گروه دولت اسلامی یا داعش را خطر و تهدید جدی برای افغانستان و منطقه تلقی کرده و از جامعه‌ی جهانی خواسته است که برای سرکوب این گروه، افغان‌ها را کمک کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان