جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

ادامه تنش‌ها در مجلس؛ رییس دبیرخانه به دادستانی معرفی شود یا نشود؟

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

موضوع بررسی فساد در مجلس افغانستان جلسه امروز شنبه(20 عقرب)، مجلس نمایندگان این کشور را نیز به به تنش و بی‌نظمی کشاند.

هفته گذشته هیات تحقیق مجلس در مورد ادعای وجود فساد اداری در این نهاد، گزارش نهایی خود را ارایه کرد که در نتیجه آن تصمیم بر این شد تا رییس مجلس، بیش از 5 میلیون را به بودجه مجلس بازگرداند و خدای‌نظر نصرت، رییس دبیرخانه مجلس نیز برای تحقیقات بیشتر به دادستانی کل معرفی گردد.

درخواست 70 نماینده

تنش در جلسه امروز مجلس از آنجا آغاز شد که درخواستی با امضای 70 نماینده به رییس مجلس رسید تا در مورد معرفی نشدن رییس‌ دبیرخانه مجلس به دادستانی، رای گیری شود.  در بخشی از این درخواست که از سوی عبدالرووف ابراهیمی در جلسه امروز خوانده شد آمده بود ” به خاطر تامین عدالت، ما نمی‌خواهیم که آقای نصرت قربانی سیاسی باشد.”

با آنکه برخی نمایندگان نسبت به این درخواست اعتراض داشتند اما آقای ابراهیمی این درخواست را به رای‌گیری گذاشت که کارت سبز بسیاری از نمایندگان به معنای موافقت آنها برای معرفی نشدن رییس دبیرخانه مجلس به دادستانی بود.

https://twitter.com/khabarnamaaf/status/929238686004404224

تنش در مجلس

اما پس از رای گیری تنش در فضای مجلس بیشتر شد تا آنجا که برای دقایقی نمایندگان مخالف در مقابل جایگاه هیات اداری قرار گرفته و نسبت به این رای‌گیری به شدت اعتراض کردند.

عرفان الله عرفان نایب منشی مجلس که ریاست هیات تحقیق مجلس در مورد بررسی پرونده فساد در مجلس را برعهده داشت، رای گیری دوباره در این مورد را بی‌اهمیت دانستن یافته‌های هیات تحقیق از سوی مجلس دانست. او گفت که اگر قرار است در مورد تصمیم هیات در مورد خدای‌نظر نصرت بازنگری شود، پس لازم است تا در مورد دیگر تصمیمات گرفته شده در مورد رییس، معاون اول مجلس و دیگر نمایندگان نیز بازنگری صورت گیرد.

عرفان الله عرفان در اعتراض به این رای‌گیری گفت که دیگر حاضر نیست تا مشخص شدن سرنوشت این پرونده در ترکیب هیات اداری به عنوان نایب منشی قرار گیرد.

پس از رای‌گیری برای معرفی خدای‌نظر نصرت به دادستانی، تنش در فضای مجلس بیشتر شد
پس از رای‌گیری برای معرفی خدای‌نظر نصرت به دادستانی، تنش در فضای مجلس بیشتر شد

محمد عبده نماینده بلخ نیز رای‌گیری در مورد معرفی‌نشدن رییس دبیرخانه به دادستانی را خلاف قانون دانست و گفت که تنها نهادهای قضایی افغانستان می‌توانند در مورد بی‌گناه بودن یک فرد تصمیم‌گیری کنند.

با افزایش مخالفت‌ها و تجمع برخی نمایندگان در مقابل جایگاه اداری، نظم مجلس از کنترل رییس خارج شد و  تعدادی از نمایندگان باز هم در اعتراض به این رای‌گیری، مجلس را ترک کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان