با اجرا شدن قانون جدید؛ 70 درصد از جنرالان ارتش افغانستان بازنشسته می‌شوند

جنرال دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفته است که بازنگری قانون امور ذاتی افسران نهایی شده که بر اساس آن 70 درصد از جنرالان این وزارت بازنشسته می‌شوند.

آقای وزیری گفته است که با اجرایی شدن این طرح، تنها 30 درصد از جنرالان وزارت دفاع باقی می‌مانند. به گفته او کار روی شیوه اجرایی شدن این طرح ادامه دارد.

او به صدای امریکا گفته است که براساس قانون بازنگری شده، برای سترجنرالان ۶۲ سال، برای دگرجنرالان ۶۰ سال، تورن‌جنرالان ۵۸ سال، بریدجنرالان ۵۶ سال، دگروالان و سایر افسران ۵۴ سال، سن تقاعد تعیین شده است.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفته است: «بر اساس این قانون، اگر متقاعد می‌شوند، ما می‌توانیم که سی فیصد را با خود نگهداریم و این پروسه در مورد تمام جنرالان در ۱۸ ماه تکمیل می‌شود.»

دولت وزیری سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان
دولت وزیری سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان

قرار است در مرحله اول افسرانی که در احتیاط به سر می‌برند و یا در بست‌های پایین قرار دارند، بازنشست شوند. روند بازنشسته‌شدن این افسران از 11 جدی سال جاری آغاز و تا 11 اسد سال آینده خورشیدی تکمیل می‌شود.

مرحله دوم که از 10 اسد سال آینده تا جدی سال 1397 را عملی می‌شود شامل افسرانی خواهد بود که عمر‌شان زیاد است. مرحله سوم اجرایی شدن این طرح، تمام افسرانی را در بر می‌گیرد که به سن بازنشستگی رسیده‌اند. مرحله سوم از جدی 1397 تا اسد 1398 تطبیق می‌گردد.

قانون جدید برای بازنشستگی افسران در حالی بازنگری شده است که بر اساس قانون قبلی، سن بازنشستگی افسران 65 سال ذکر شده بود. در قانون جدید سن بازنشستگی، 3 سال کاهش یافته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *