با هزینه 75 میلیون دالر؛ چاپ 135 میلیون کتاب برای مکاتب افغانستان

وزارت معارف افغانستان از کمک 75 میلیون دالری اداره توسعه بین المللی امریکا برای چاپ و توزیع 135 میلیون کتاب درسی و راهنمای معلم در پنج سال آینده برای معارف این کشور خبر داده است.

داکتر عبدالله، رییس اجرایی افغانستان امروز در مراسم افتتاح چاپ و توزیع 135 میلیون کتاب درسی گفته است که کتاب، مهم‌ترین نیاز معارف است. او هم‌چنان گفته که با عملی‌شدن این برنامه، دانش‌آموزان به کتاب‌های معیاری درسی و استادان به کتاب‌های راهنما دسترسی پیدا خواهند کرد.

هوگو لارنس، سفیر ایالات متحده آمریکا در افغانستان نیز در این مراسم گفته که آمریکا و سازمان توسعه‌ی بین‌المللی این کشور مانند گذشته در کنار حکومت و مردم افغانستان خواهند بود. او گفت که می‌خواهند با چاپ و توزیع کتاب‌های درسی برای شاگردان و کتاب راهنما برای معلمین، در رشد و تقویت معارف افغانستان سهم بگیرند.

دکتور اسدالله حنیف بلخی، سرپرست وزارت معارف افغانستان نیز گفته است که با راه‌اندازی چنین برنامه‌هایی ظرفیت چاپ‌خانه‌های داخلی بالا رفته و زمینه‌ی چاپ آن در داخل افغانستان فراهم خواهد شد.

 مسوولین بخش معارف سفارت آمریکا هم‌چنین گفتند که این اداره در همکاری با وزارت معارف و وزارت مالیه افغانستان در سه مرحله که از سال ۲۰۱۸ آغاز  و در سال ۲۰۱۹ تکمیل می‌گردد٬‌ ۱۳۵ میلیون کتاب درسی و کتاب راهنمای معلم را با معیارهای مناسب برای صنف اول تا صنف دوازدهم با بودجه ۷۵ ملیون دالر به چاپ می‌رساند و به موقع برای مکاتب توزیع می‌شود.

این در حالی است که در برخی از مناطق افغانستان شاگردان مکاتب از کمبود کتاب‌های درسی رنج می‌برند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *