حوالی ساعت 4 بعد از ظهر دیروز (9 عقرب)، کارمندان ادارت دولتی و خصوصی، در حال خروج از محل کارشان بودند تا پس از یک روز کاری به سمت خانه و خانواده‌شان بروند.

در همین لحظات یک نوجوان انتحاری وابسته به گروه داعش وارد جاده 14 منطقه دیلپماتیک نشین وزیراکبرخان شهر کابل می‌شود و مواد انفجاری همراه خود را در این محل انفجار می‌دهد که بر اساس گزارش‌های رسمی، دست‌کم 5 کشته و بیش از 20 زخمی برجای گذاشت.

منیره یوسف زاده سخنگوی اداره مستقل ارگان‌های محل در کنفرانس امروز خود گفت که 4 تن از کارمندان این اداره در انفجار انتحاری روز گذشته کشته شده و 8 تن دیگر از کارمندان‌شان نیز زخمی شده‌اند.

kabul-blast4
مسوولیت این انفجار را گروه داعش به عهده گرفته است

محمد مصطفی شیرزی، محمد آصف یعقوبی، نصیر احمد ولی زاده و محمد اکبر امرخیل 4 کارمند این نهاد بودند که در این انفجار کشته شدند و خانواده‌های ‌شان که چشم به راه برگشت‌شان بودند، برای همیشه داغدار شدند.

چه کسانی کشته شدند؟

1- محمد مصطفی شیرزی در سال 1366 در ولایت میدان وردک متولد شد. او مدرک لیسانس خود را در رشته ادبیات، از دانشگاه تعلیم و تربیه کابل و سپس مدرک ماستری‌اش را در رشته اقتصاد از کشور هندوستان بدست آورده بود.

مصطفی شیرزی از سال 1390 کارمند اداره مستقل ارگان‌های محل بود و به عنوان مدیر قراردادهای این اداره کار می‌کرد.

mustafa-sherzai
محمد مصطفی شیرزی

2- محمد آصف یعقوبی متولد 1340 در ولایت غزنی بود. او تحصیلات متوسطه خود را در لیسه محمود هوتکی کابل به پایان رساند و از سال 1381 به عنوان آمر در ریاست استخدام و سوانح کارمندان اداره مستقل ارگان‌های محل مشغول به کار بود.

محمد آصف یعقوبی
محمد آصف یعقوبی

3- نصیر احمد ولی‌زاده در سال 1352 به دنیا آمد. در سال 1380 از لیسه خواجه عبدالله انصاری فارغ شد و از سال 1381 در بخش‌های مختلف اداره مستقل ارگان‌های محل فعالیت داشت. نصیر احمد ولی‌زاده از سال 1390 به عنوان عضو فنی ارتباط با ولایات این نهاد کار می‌کرد.

نصیر احمد ولی‌زاده
نصیر احمد ولی‌زاده

4- محمد اکبر امرخیل متولد سال 1356 در کابل بود. او سند فراغت خویش را در سال 1388 در رشته حسابداری از انستیتوت حسابداری کابل بدست آورد.

محمد اکبر امرخیل
محمد اکبر امرخیل

امرخیل از سال 1381 کارمند اداره مستقل ارگان‌های محل بود و در بخش‌های مختلف آن کار کرد. مسوولان این اداره می‌گویند که محمد اکبر امرخیل نیز عضویت بخش ارتباط با ولایات این نهاد را برعهده داشت.

پنجمین فرد قربانی این انفجار، دختری است که از او اطلاع دقیقی در دست نیست و تنها عکسی از او در شبکه‌های اجتماعی میان شهروندان دست به دست گردیده است.

ارگ ریاست جمهوری با محکوم کردن این حمله، از نهادهای امنیتی خواسته تا بررسی کنند که چگونه این فرد مهاجم توانسته است خود را به منطقه وزیر اکبرخان برساند که منطقه‌ای دیپلماتیک و به شدت محافظت شده است.

از سوی دیگر سازمان عفو بین الملل نیز گفته است که تامین امنیت شهروندان افغانستان، وظیفه حکومت این کشور است.

این سازمان از ناتوانی در تامین امنیت شهروندان این کشور انتقاد کرده و گفته است که تنها محکوم کردن حملات تروریستی کافی نیست و مقامات این کشور مسوولیت حفاظت از غیرنظامیان در برابر حملات تروریستی را برعهد دارند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *