جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

سازمان عفو بین‌الملل: محکوم کردن رویدادهای تروریستی از سوی مقامات افغان کافی نیست

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید تأمین امنیت شهروندان افغانستان وظیفه حکومت این کشور است و تنها محکوم کردن حملات تروریستی کافی نیست.

این سازمان از بی‌کفایتی حکومت وحدت ملی افغانستان در تأمین امنیت شهروندان این کشور انتقاد کرده و گفته است که مقام‌های افغان مسوولیت حفاظت از غیرنظامیان را در برابر حملات تروریستی دارند.

حوریه مصدق، پژوهشگر سازمان عفو بین‌الملل در افغانستان گفته است که موجی از حملات توسط گروه‌های تروریستی به‌گونه‌ی عمدی غیرنظامیان افغان را هدف قرار داده است که با قربانیان این موج وحشتناک خشونت نباید تنها با دلسوزی برخورد شود.

او گفته است که باید عدالت تأمین شود و کسانی که مرتکب جنایت جنگی می‌شوند، مورد پیگرد و مجازات قرار گیرند تا فرهنگ معافیت از بین برود.

خانم مصدق همچنان در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است که به تاریخ 9 نوامبر سال جاری برای دادخواهی به‌خاطر ممانعت از اخراج اجباری افغانستان به پارلمان هالند می‌رود و در نشستی با احزاب مختلف و اعضای پارلمان آن کشور، از آنان می‌خواهد که جلوی اخراج اجباری پناهجویان افغان را بگیرند.

او نوشته است: «در این نشست‌ها که با احزاب مختلف و اعضای پارلمان هالند صورت می‌گیرد از پارلمان تقاضا خواهم نمود تا جلو اخراج اجباری افغان‌های پناه‌جو از کشور هالند را به‌دلیل ناامنی‌های گسترده در سرتاسر افغانستان بگیرند. امیدوارم تا این تلاش‌ها بتواند سیاست‌های این کشورها را در قبال افغان‌های مهاجر تغییر بدهد.»

سازمان عفو بین‌الملل درحالی می‌گوید تنها محکوم کردن رویدادهای تروریستی کافی نیست که روز گذشته یک حمله کننده انتحاری در منطقه وزیر محمد اکبرخان شهر کابل خود را منفجر کرد. در این حمله 5 تن به شهادت رسیده و بیش از 20 تن دیگر زخمی شدند. داعش مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است.

ساعاتی پس از وقوع این رویداد، ارگ ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفت «رییس‌جمهور غنی مراتب تسلیت و همدردی خویش را به خانواده‌های قربانیان رویداد متذکره ابراز داشته، به شهدا جنت فردوس و به مجروحین شفای عاجل استدعا می‌دارد.»

ارگ گفته است که رییس‌جمهور غنی به مسوولان امنیتی دستور داده تا چگونگی ورود انتحارکننده را به محل رویداد بررسی کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان