جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

15 نکته‌ی مهم برای آنهایی که می‌خواهند زندگی بهتری داشته باشند

خواندن 6 دقیقه
0
(0)

خیلی وقت‌ها اجازه می‌دهیم زندگی هر طور که دوست دارد بگذرد، هرچه که برایمان پیش می‌آورد را می‌پذیریم و امروزمان تفاوتی با دیروز ندارد. این وضعیت شاید عادی و طبیعی به نظر برسد، اما شاید بعضی وقت‌ها ندایی در مغزتان باشد که به شما می‌گوید “وقتش رسیده تا کمی تغییر ایجاد کنید.”

در این گزارش به 15 مورد اشاره شده است که می‌تواند به “داشتن یک زندگی بهتر” به شما کمک کند. پیشنهادهای ساده‌ای که به دلیل مشغله‌های زیاد، خیلی از افراد آن را فراموش می‌کنند و به ارزش و اهمیت آن واقف نیستند. با خواندن این 15 مورد زندگی بهتری را در کنار اطرافیان‌تان تجربه کنید.

اول : قدردان آدم‌ها و چیزهای خوب در زندگی‌تان باشید

گاهی  اوقات کارهایی که دیگران برایمان می‌کنند را نمی‌بینیم تا وقتی که دیگر آن کارها را برایمان انجام نمی‌دهند. برای چیزهایی که دارید، کسانی که دوستتان دارند و مراقبتان هستند، قدرشناس باشید. از اطرافیان‌تان قدردانی کنید. اینگونه خیلی زود خواهید دید که افراد بیشتری دورتان را می‌گیرند.

دوم: حرف‌های منفی دیگران را نادیده بگیرید

نظرات بی‌فایده و آزاردهنده دیگران را نادیده بگیرید. هیچکس حق قضاوت کردن درمورد شما را ندارد.. شما هیچ کنترلی روی حرف‌های دیگران ندارید؛ اما کنترل اینکه به آنها اجازه بدهید این حرفها را به شما بزنند یا نه دست خودتان است.

via GIPHY

شما می‌توانید حرف‌های مسموم آنها را رد کنید تا به قلب و فکرتان آسیب نرسانند.

سوم: کسانی که موجب ناراحتی شما شده‌اند را ببخشید

گاهی اوقات در زندگی‌تان افرادی هستند که با کار‌ها و حرف‌هایشان باعث آزار و اذیت شما شده‌اند. اینکه دیگران را ببخشید به این معنی نیست که باز به آنها اعتماد کنید. فقط نباید وقت‌تان را برای متنفر‌شدن از کسانی که اذیت‌تان کرده‌اند تلف کنید. چون باید حسابی مشغول دوست داشتن کسانی باشید که دوستتان دارند.

اولین کسی که عذرخواهی می‌کند همیشه شجاع‌ترین و اولین کسی که می‌بخشد قوی‌ترین است. اولین کسی که از ناملایمات عبور می‌کند، شادترین است. پس شجاع باشید، قوی باشید و شاد زندگی کنید.

friendship
اولین کسی که عذرخواهی می‌کند همیشه شجاع‌ترین و اولین کسی که می‌بخشد قوی‌ترین است

چهارم : همان کسی باشید که واقعا هستید

اگر آنقدر خوش‌شانس باشید که چیزی داشته باشید که شما را از دیگران متمایز کند، به هیچ وجه آن را تغییر ندهید. خاص بودن باارزش است. جرات این را پیدا کنید که خودِ فوق‌العاده‌تان باشید. تنها ایستادن جرات زیادی می‌خواهد اما ارزشش را دارد. اینکه خودتان باشید بسیار ارزشمند است.

پنجم : به ندای درونی خود گوش دهید

زندگی سفری پر فرازو‌نشیب است. هیچ‌وقت نمی‌توانیم با ادامه کارهایی که همیشه می‌کنیم، به چیزی تبدیل شویم که می‌خواهیم. تصمیم بگیرید که به ندای درونی خود گوش دهید نه نقطه ‌نظرات بقیه آدمها. همان کاری را کنید که قلبا مطمین هستید که درست است.

ششم : به استقبال تغییر بروید

سخت‌ترین قسمت رشد کردن این است که چیزهایی که به آن عادت کرده‌اید را کنار بگذارید و با چیزهایی جلو بروید که برای‌تان جدید است. بعضی ‌وقت‌ها باید دست از نگران بودن، تعجب‌کردن و شک‌کردن بردارید و ایمان داشته باشید که همه چیز خوب پیش خواهد رفت.

change
به استقبال تغییر بروید

هفتم : روابط‌ خود را هوشمندانه انتخاب کنید 

بهترین روابط فقط زمان‌هایی نیست که اوقات خوشی را می‌گذرانید، موانع و مشکلاتی که با هم روبه‌رو می‌شوید و این واقعیت که آخر همه آنها باز هم بگویید، «دوستت دارم» هم اهمیت دارد.

دوست داشتن کسی به این معنا نیست که هر روز به او بگویید دوستت دارم، باید هر روز به هر طریقه‌های مختلف کوشش کنید به او نشان دهید که او را دوست دارید. یک رابطه خوب ارزش صبر کردن را دارد.

هشتم : کسانی که دوست‌تان دارند را بشناسید

به ‌یادماندنی‌ترین افراد زندگی شما کسانی خواهند بود که زمانی دوست‌تان داشته‌اند که چندان دوست‌داشتنی نبوده‌اید. به این افراد در زندگی‌تان خوب دقت کنید و شما هم دوست‌شان داشته باشید، حتی وقتی چندان دوست‌داشتنی رفتار نمی‌کنند.

کسانی که دوست‌تان دارند را بشناسید

نهم : خودتان را هم دوست داشته باشید

اگر می‌توانید بچه‌ها را با وجود شلوغی‌هایی که می‌کنند دوست داشته باشید؛ اگر می‌توانید مادرتان را با وجود همه نگرانی‌ها و نصیحت‌هایش دوست داشته باشید؛ اگر می‌توانید خواهر و برادرتان را با اینکه هیچوقت به حرفتان گوش نمی‌دهند را دوست داشته باشید؛ اگر می‌توانید دوست‌تان را با اینکه فراموش می‌کند چیزهایی که قرض گرفته را پس بدهد دوست داشته باشید؛ پس مطمئنا می‌توانید خودتان را هم دوست بدارید.

دهم : کارهایی بکنید که در آینده از خودتان متشکر باشید

کارهایی که هر روز انجام می‌دهید مهمتر از کارهایی است که بعضی وقت‌ها انجام می‌دهید. کارهایی که روزمره انجام می‌دهید مهم است. چون روزهای زندگی تان و عمرتان را سپری می‌کنید.

سعی کنید کاری کنید که ارزش آن را داشته باشد.

یازدهم : بخاطر مشکلاتی که در زندگی ندارید، شکرگزار باشید

همین حالا قدردان همه چیز باشید و مطمئن باشید که با این روش از هر لحظه از زندگی‌تان لذت خواهید برد. خوشبختی زمانی می‌آید که دست از شکایت کردن درمورد مشکلاتی که داریم برداریم و بخاطر همه مشکلاتی که نداریم شکرگزار باشیم. به یاد داشته باشید که برای بدست آوردن روز‎های بد زندگی باید بجنگید.

happiness
بخاطر مشکلاتی که در زندگی ندارید، شکرگزار باشید

دوازدهم : برای تفریح کردن وقت کافی بگذارید

همیشه مصروف کارکردن نباشید و گاهی اوقات لازم است که چند قدم به عقب بروید تا به همه چیز خوب نگاه کنید. نگذارید زندگی‌تان آنقدر با کار مشغول شود که ذهن‎تان همیشه درگیر نگرانی‌های شغلی باشد، قلب‌تان انباشته از ناراحتی‌ها و کینه‌های قدیمی شود و هیچ جایی برای تفربح کردن و لذت‌بردن نداشته باشید.

سیزدهم : از کوچک‌ترین چیزهای زندگی لذت ببرید 

بهترین چیزهای زندگی رایگان هستند. می‌توانید از ساده‌ترین لحظات زندگی نهایت لذت و شادی را ببرید. تماشای غروب آفتاب یا وقت گذراندن با یکی از اعضای خانواده و هزاران لذت کوچک دیگر به صورت رایگان در اختیار شماست. از آنها لذت ببرید چون ممکن است یک روز که به عقب نگاه کنید متوجه شوید که چیزهای بزرگی بوده‌اند.

چهاردهم : در زمان حال زندگی کنید

اجازه ندهید که گذشته، حال و آینده شما را از بین ببرد. گذشته، گذشته است و قابل تغییر و قابل فراموشی یا پاک کردن از زندگی‌تان نیست. فقط باید آن را قبول کرد.

happy
در زمان حال زندگی کنید

همه‌ی انسان‌ها دچار اشتباه می‌شوند و گاهی افسوس اتفاقات مختلف در گذشته‌ را می‌خورند. اما باید به یاد داشته باشید که شما قدرت شکل‌دادن به زمان حال و آینده خود را بدون توجه به اتفاقات ناگوار گذشته، دارید..

پانزدهم : از نو شروع کنید

همیشه موضوع ترمیم چیزی نیست که شکسته است. بعضی روابط و موقعیت‌ها قابل ترمیم نیستند. اگر بخواهید به زور آنها را به هم بچسبانید، همه چیز فقط بدتر خواهد شد.

گاهی‌ اوقات باید از نو شروع کنید و چیز بهتری بسازید. قدرت نه فقط در توانایی ادامه دادن بلکه در توانایی شروع دوباره با لبخندی روی لب‌ و عشقی در دل پدیدار می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان