وزیر خارجه آمریکا در کابل؛ دیدار با رییس‌جمهور غنی و تاکید بر نابودی پناهگاه‌های امن تروریستان

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده وارد کابل شده و با رییس‌جمهور غنی  دیدار و گفتگو کرده است.

در این دیدار که در صبح امروز در کابل و با حضور داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان برگزار شده، دو طرف در مورد گسترش همکاری‌های مشترک، مبارزه با تروریزم و روند صلح افغانستان و مسایل اقتصادی گفت‌وگو کرده‌اند.

در اعلامیه ارگ ریاست‌جمهوری آمده است که رییس جمهور غنی در این دیدار بار دیگر از استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان و منطقه اعلام حمایت کرده و گفته است “مردم و حکومت افغانستان به منظور ایجاد یک فضای امن و تأمین صلح و ثبات در افغانستان، منطقه و جهان از استراتژی جدید امریکا حمایت و پشتیبانی می‌کنند.”

آقای غنی گفته است که استراتژی جدید آمریکا تغییر مثبتی را در منطقه ایجاد کرده و تاکید کرده است که همه شرکا باید در قبال این شرایط، مسوولیت خود را به صورت صادقانه انجام دهند.

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا نیز از همه کشورهای همسایه افغانستان خواسته تا برای تطبیق این استراتژی، گام‌های عملی بردارند تا به تامین صلح و ثبات در منطقه منجر شود.

به گفته او آمریکا برای تطبیق راهبرد جدید برای افغانستان و منطقه از تمام نیرو استفاده خواهد کرد و به اجرای ساختن آن متعهد است.

داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان نیز به کشورهای منطقه اشاره کرده و گفته است که کشورهای منطقه باید اهمیت این تغییرات را درک نموده و بخاطر تأمین صلح و ثبات و رفاه اقتصادی در منطقه همکاری کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرده است که کشورش در تمامی عرصه ها و بخصوص در زمینه رشد و توسعه اقتصادی، معادن و پروژه های بزرگ منطقه ای با افغانستان همکاری نموده و در کنار دولت و مردم این کشور باقی خواهد ماند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *