جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور؛ شورشیان مسلح در افغانستان سه برابر افزایش یافته است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

حنیف اتمر، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان در پایان یک سیمینار نظامی امروز در کابل گفته که شمار شورشیان مسلح در افغانستان پس از خروج نظامیان خارجی، سه برابر افزایش یافته است.  او در صحبت‌هایش به افزایش شورشیان، گروه‌های تروریستی، و برنامه‌های امنیتی  افغانستان برای 4 سال آینده اشاره کرد.

افزایش شورشیان

مشاور شورای امنیت ملی رییس‌جمهور افغانستان گفت که در سال‌های گذشته بیش از 100 هزار نیروی خارجی در افغانستان در کنار افغان‌ها می‌جنگیدند اما در حال حاضر نیروهای افغان به تنهایی در برابر شورشیان که شمار شان سه برابر افزایش یافته است، ایستادگی می‌کنند.

آقای اتمر هم‌چنان گفته که از هر چهار تروریست که نظامیان افغان با آن روبرو هستند، یکی از آن‌ها به کشور‌های بیرون از افغانستان مربوط می‌شوند.

تهدید جهانی

آقای اتمر گروه‌های تروریستی را تهدید منطقه‌یی و جهانی خوانده و گفته است که نظامیان افغان نه تنها از افغانستان ، بلکه از منطقه و جهان نیز دفاع می‌کنند.

https://twitter.com/ArianaNews_/status/918378562775928833

اعتبار خارجی‌ها

به گفته‌ی مشاور شورای امنیت ملی رییس‌جمهور غنی، 7 سال پیش، زمانی که او وزیر داخله بوده است، 140 هزار نظامی خارجی که در افغانستان حضور داشتند، به رهبری افغان‌ها در جنگ باور نداشتند اما خود افغان‌ها با 380 هزار نظامی داخلی، همیشه به این باور بوده‌اند که می‌توانند جنگ افغانستان را رهبری و با تروریزم که یک تهدید جهانی گفته می‌شود، مبارزه کنند.

به گفته‌ی آقای اتمر خارجی‌ها در حال حاضر این اعتماد را پیدا کرده‌اند که افغان‌ها در جنگ تروریزم، تا آخرین نفس با تهدید تروریزم مبارزه می‌کنند.

در چهار سال آینده

مشاور شورای امنیت ملی افغانستان در این سمینار هم‌چنان گفته که خارجی‌ها تصمیم گرفته‌اند تا نابودی تروریزم در افغانستان بمانند و نیروهای امنیتی این کشور را تا چهار سال آینده حمایت مالی و تخنیکی کنند.

حضور خارجی‌ها در چهار سال آینده در افغانستان در حالی از سوی مشاور شورای امنیت ملی مطرح شده است که حامد کرزی صبح امروز در یک نشست خبری مخالفت خود را با راهبرد جدید آمریکا در قبال افغانستان ابراز کرد و گفت که این راهبرد را نمی پذیرد زیرا با شعار جنگ همراه است.

atmar
آقای اتمر گفته که از هر چهار تروریست که نظامیان افغان با آن روبرو هستند، یکی از آن‌ها به کشور‌های بیرون از افغانستان مربوط می‌شوند

فساد در نهادهای نظامی

آقای اتمر در این سمینار به فساد در نهادهای امنیتی این کشور اشاره کرد و گفت که “اگر یک تروریست سرباز افغان را می‌کُشد، یک مفسد نان او را می‌گیرد.”

با این حال به باور آقای اتمر، بین تروریست و مفسدی که از امکانات و امتیازات سربازان سوء استفاده می‌کند، فرق زیادی وجود ندارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان