جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

خواست کابل از تهران؛ 10 نکته در باره کودکان افغان قربانی جنگ ایران در سوریه

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

اول: دیدهبان حقوق بشر گفته که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از کودکان مهاجر افغان که در ایران زندگی می‌کنند برای مبارزه با گروه داعش در سوریه استفاده می‌کند.

دوم: گزارش شده که کودکان کمتر از 14 سال در جنگ سوریه از سوی ایران استخدام شده است اما ایران همواره گفته که این کودکان داوطلب برای شرکت در جنگ سوریه ثبت نام می‌کنند و در هنگام ثبت نام سن‌شان را بالا‌تر از 18 سال اعلام می‌کنند.

از سویی هم گزارش شده که این کودکان برای این که بتوانند سندی برای اقامت قانونی خانواده‌های شان در ایران بدست بیاورند، در جنگ سوریه شرکت می‌کنند.

سوم: طبق قوانین بین المللی، استخدام کودکان زیر 15 سال برای شرکت در فعالیت‌های خصمانه، جرایم جنگی است.

چهارم: محققان سازمان دیده‌بان حقوق بشر، عکس‌هایی از سنگ قبرهای 8 کودک افغان را در ایران بررسی کرده‌اند که در جنگ سوریه کشته شده‌اند. اما رسانه‌های ایرانی گزارش داده‌اند که 6 مورد از این کودکان در جنگ سوریه کشته شده‌اند.

https://twitter.com/BirgitMSchwarz/status/914811181315035137

پنجم: سارالی ویتسون، مدیر بخش خاورمیانه دیده بان حقوق بشر گفته که ایران باید استخدام سربازان کودک برای جنگ در سوریه را متوقف کند.

ششم: از جمع این قبرها، مکان مرگ و میر چهار کودک سوریه اعلام شده است.

هفتم: در هفت مورد از این هشت قبر، کودکان افغان به عنوان مدافع حرم توصیف شده اند.

هشتم: این در حالی است که ایران در سال 2015 اجازه داد تا همه کودکان افغان، براي مدرسه ثبت نام كنند. از سویی هم آقای خامنه‌ای، رهبر ایران حکم داد که “هيچ كودك افغاني، حتي بدون مدرك، نبايد از مدرسه اخراج شود”.

نهم: طبق اساسنامه‌ی “دادگاه بین المللی کیفری”مجازات کردن کودکان زیر 15 سال به نیروهای مسلح ملی یا استفاده از آنها برای شرکت در فعالیت‌های خصمانه” یک جرم جنگی است.

دهم: به دنبال این گزارش، وزارت خارجه‌ی افغانستان خواستار توقف استخدام مهاجران، به ویژه کودکان مهاجر افغان در ایران از جانب سپاه پاسداران این کشور در جنگ سوریه شده است. احمد شکیب مستغنی سخن‌گوی وزارت خارجه افغانستان به رسانه‌ها گفته که دولت افغانستان با “نگرانی پی‌گیر این مساله است”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان