جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

دیدار رییس جمهور افغانستان با هیئت پاکستانی در کابل

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان امروز با جنرال قمر بجوا رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان دیدار کرد.

ارگ ریاست جمهوری بانشر خبرنامه‌ای به نقل از آقای غنی گفته که او سفر تازه هیات پاکستان به افغانستان را فصل جدیدی برای همکاری میان دو کشور عنوان کرده و آن‌را در شرایطی که فرصت‌های هم‌کاری خوبی ایجاد شده، مهم خوانده است.

در خبرنامه‌ی ارگ آمده که در این دیدار، روی موضوعات گوناگون به خصوص امنیت منطقه، روابط دو جانبه، صلح و ثبات، مبازره با تروریزم، روابط  ترانزیت و تجارت، مناسبات میان مدت و دراز مدت افغانستان و پاکستان، بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.

در این دیدار رییس جمهورغنی تاکید کرده که تیم کاری دو طرف گام‌های بعدی را در بخش‌های مختلف بردارند تا چارچوب واضح همکاری همه جانبه بخاطر تامین صلح و ثبات در منطقه تدوین و گام‌های عملی دراین راستا برداشته شود.

با این حال آقای غنی بر ایجاد سیستم نظارتی و زمان بندی شده برای هریک از تعهدات طرفین تاکید کرده است.

تعهد پاکستان

در خبرنامه هم‌چنان آمده که مقام‌های پاکستانی تعهد سپرده که به هرنوع همکاری در راستای مبارزه با تروریزم که تهدید مشترک می‌باشد، آماده است و از میکانیزم صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کند.

هیئت پاکستان همچنان تعهد نموده که تیم‌های کاری، روی پلان‌های عملی و تطبیقی کار خواهند کرد.

رئیس جمهورغنی گفته که بخاطر فضای مناسب ایجاد شده باید گام‌های عملی برداشته شود و فضای اعتماد میان دو طرف به گونه‌ی واضح به وجود آید. او اضافه کرده که ثبات افغانستان و پاکستان به نفع دو کشور و منطقه می‌باشد و می‌تواند شهروندان دو کشور را از فقر نجات دهد.

https://twitter.com/ARG_AFG/status/914462293068480512

با این حال مقام‌های دو کشور تاکید کرده اند که نباید اسیر گذشته شوند و با توجه به شرایط حاضر، نیاز جدی است تا آینده نگر باشند و برای داشتن یک آینده‌ی مرفه به گونه‌ی جدی کار کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان