شورای امنیت افغانستان؛ رد ادعای مقامات پاکستانی در مورد مبادله یک زندانی هندی

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان با نشر خبرنامه‌ای ادعای وزیر خارجه‌ی پاکستان را رد کرده است.

خواجه محمد آصف، وزیر خارجه پاکستان هفته‌ی گذشته در نیویورک گفته بود تروریستی که کودکان را در مدرسه‌ای در پیشاور پاکستان کشت، در افغانستان زندانی است. او گفته بود که مشاور امنیت ملی افغانستان به او پیشنهاد کرده که می‌تواند این تروریست را با کولبوشان یادف که پاکستان آن را جاسوس هند می‌خواند تبادله کند.

کولبوشان یادف سال گذشته به اتهام جاسوسی و انجام فعالیت‌های خراب‌کارانه در پاکستان بازداشت شد. پاکستان مدعی است که این فرد بازداشت شده افسر اداره‌ی جاسوسی هند است که در شهر ساحلی کراچی در ایالت بلوچستان پاکستان با گروه‌های تروریستی در ارتباط بوده و به آنها کمک مالی می‌کرده است.

شورای امنیت ملی افغانستان این گفته‌های وزیر خارجه پاکستان را رد کرده و گفته که آقایان اتمر و آصف در مقر سازمان ملل در مورد نحوه‌ی هم‌کاری‌های دوجانبه، سه جانبه و چهارجانبه باهم گفت‌وگوی مفصلی داشتند.

پاکستان بارها درباره‌ی روابط افغانستان و هند ابراز نگرانی کرده و خواستار کاهش این روابط شده است. هفته‌ی گذشته، شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان که در نشست شورای روابط خارجی آمریکا صحبت می‌کرد، گفته بود نقش سیاسی و نظامی هند در افغانستان اوضاع را پیچیده می‌سازد و هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *