جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

پایان مسابقات ورزشی ترکمنستان؛ کسب 12 مدال و قرار‌گرفتن کاروان ورزشی افغانستان درجایگاه بیست و ششم

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ورزشکاران افغانستان در پنجمین دور مسابقات داخل سالون ترکمنستان 12 مدال بدست آوردند.

ورزشکاران 17 رشتۀ ورزشی افغانستان در مسابقات داخل سالون ترکمنستان شرکت کردند که با گرفتن 1 مدال طلا، 1 مدال نقره و 10 مدال برنز در میان 64 کشور اشتراک کننده، جایگاه بیست و ششم را از آن خود کردند.

7 بار پیروزی

ورزشکاران افغانستان در این مسابقات یازده بار به میدان رفتند که از این میان 7 بار پیروز شدند و 4 بار هم شکست خوردند.

آخرین بازی و آخرین مدال

روز گذشته، در روز یازدهم و در آخرین روز این رقابت‌ها در رشته‌ی شطرنج، فوتسال، کشتی، سامبو و پهلوانی ورزشکاران افغانستان به رقابت پرداختند که تنها مصطفی حسینی در رشته کُشتی فرنگی، در وزن 71 کیلوگرام حریف آمریکایی‌اش را شکست داد و آخرین مدال این رقابت‌ها را به نام افغانستان ثبت کرد.

turkmenistan2
ورزشکاران افغانستان در پنجمین دور مسابقات داخل سالون ترکمنستان 12 مدال بدست آوردند

اولین رقابت و اولین مدال

در نخستین روز این دوره مسابقات، افغانستان صاحب یک مدال طلا و یک مدال نقره شد.

حسین بخش صفری ورزش‌کار 23 ساله‌ی افغانستان، توانست اولین و تنها مدال طلای کاروان ورزشی افغانستان را بدست آورد. او در بخش ورزش‌های رزمی و در رشته‌ی رزمی نیوفول کنتاکت جوجیتسو، در وزن 62 کیلوگرم توانست رقبای خود را شکست دهد و به مدال طلا برسد.

جوایز نقدی

با این حال، رییس‌جمهور غنی چند روز پیش از برگزاری مسابقات اعلام کرده بود برای ورزشکارانی که بتوانند برای افغانستان مدال بدست بیاورند، جایزه‌ی نقدی در نظر گرفته است.

turkmenistan1
ورزشکاران افغانستان در این مسابقات یازده بار به میدان رفتند که از این میان 7 بار پیروز شدند و 4 بار هم شکست خوردند

آقای غنی، برای برنده‌ی مدال طلا ۶۷۰ هزار افغانی، برای برنده‌ی مدال نقره ۳۳۵ هزار افغانی و برای برنده‌ی مدال برنز مبلغ ۲۰۱ هزار افغانی جایزه در نظر گرفته بود.

این در حالی است که در این دور مسابقات داخل سالون ترکمنستان 36 کشور اشتراک کننده به مدال دست یافتند، اما 28 کشور دیگر هیچ مدالی به دست نیاوردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان