جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

در جریان سفرقندهار؛ آغاز به کار ساخت نیروگاه تولید برق آفتابی

خواندن 1 دقیقه
1
(1)

دولت افغانستان از آغاز ساخت نیروگاه تولید برق آفتابی به منظور رفع کمبود برق در پارک صنعتی ولایت قندهار خبر داده است.

این نیروگاه با ظرفیت 10 میگاوات تا 12 ماه دیگر توسط شرکت هندی “داینستی” ساخته می شود.

براساس اعلام شرکت ملی برق افغانستان (برشنا) این پروژه حدود ۲۰ میلیون دالر هزینه می‌برد که ۱۰ میلیون دلار آن را برنامه توسعه بین‌المللی آمریکا می‌پردازد و بقیه توسط شرکت هندی موسوم به داینستی تامین می‌شود.

گفته شده که این نیروگاه قادر به ذخیره برق نیست و تنها می تواند در جریان روز برق تولید کند. همچنان این نیروگاه پس از گذشت 15 سال به حکومت افغانستان واگذار خواهد شد.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی افغانستان که در مراسم آغاز ساخت این نیروگاه در ولایت قندهار حضور داشت، گفت که با تکمیل این پروژه مشکلات تجار و صنعت‌کاران ولایت قندهار حل خواهد شد.

قرار است این برق به شهرک صنعتی ولایت قندهار منتقل شود ولی رییس اجرایی افغانستان گفت که شرکت‌ها و ساکنان ولایت قندهار نیز از این برق مستفید خواهند شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان