جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

در جامائیکا؛ پیرترین انسان جهان در عمر117 سالگی فوت کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ویولت براون، زن ۱۱۷ ساله جامائیکایی روز جمعه در شهر مونگوبی در بیمارستان فوت کرده است. او امسال گفته بود که عمر طولانی‌اش را مدیون رژیم خاص غذایی است.

117 سال و 189 روز

خانم ویولت که در دهم مارچ ۱۹۰۰ متولد شده بود، پیرترین انسان جهان بود. این خانم روز جمعه پس از ۱۱۷ سال  و ۱۸۹روز زندگی در این دنیا، فوت کرد. این خانم به دلیل بیماری قلب و از دست دادن آب بدن به بیمارستان منتقل شده بود.

بیش از یک قرن زندگی

اندریو هولنیس، نخست وزیر جامائیکا همدردی خود را اعلام کرده و گفته که به این خانم افتخار می‌کند. هولنیس، این خانم را فردی الهام‌بخش دانسته و گفته که قوت او باعث شد تا بیش از یک قرن زندگی کند.

https://twitter.com/AndrewHolnessJM/status/908845268032016385?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.vibe.com%2F2017%2F09%2Faunt-v-the-worlds-oldest-woman-dies-in-jamaica-at-117-years-old%2F

بزرگ‌ترین فرزند

ویولت براون در بیشتر سال‌های زندگی خود مصروف کاشت و پرورش نیشکر بود. همسر او در سال ۱۹۹۷ فوت کرده بود و از میان شش فرزند آن‌ها نیز، بزرگ‌ترین آن‌ها در اپریل امسال به عمر ۹۷ سالگی وفات کرد.

خانم براون امسال در مصاحبه‌ای با اسوشیتدپرس گفته بود که از عمر طولانی‌اش متعجب و در عین حال شکرگذار است.

رژیم غذایی

ویولت براون در گفت‌وگو با یک روزنامه گفته بود که عمر طولانی‌ او مدیون رژیم خاص غذایی است. او گفته بود که هر روز سه تخم مرغ، دو تخم مرغ خام و یک تخم مرغ پخته می‌خورد.

oldest-woman2
خانم ویولت در دهم مارچ ۱۹۰۰ متولد شده بود

نابی تاجیما

پس از این که در اپریل امسال ایما مورانوی ایتالیایی به عمر ۱۱۷ سالگی فوت کرد، خانم براون به عنوان پیرترین زن جهان ثبت شد. براساس اطلاعات سازمان پیرشناسی، پس از مرگ این خانم، حالا نابی تاجیما از جاپان پیرترین انسان جهان است. او در چهارم آگست ۱۹۰۰ تولد شده است.

تابحال کسی که در سطح جهان بیشترین عمر را داشته، ژان کالمان فرانسوی بوده است که در سال ۱۹۹۷ به عمر ۱۲۲ سالگی وفات کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان