حکم رییس جمهور؛ دلایل تغییر مسیر خط برق 500 کیلوولت از مسیر بامیان به سالنگ بررسی شود

رییس‌جمهور افغانستان با صدور حکمی دستور داده است که یک هیات حقیقت‌یاب، دلایل تغییر مسیر خط برق 500 کیلوولت ترکمنستان از مسیر بامیان به سالنگ را بررسی کند.

رییس جمهور غنی دستور داده است تا این هیات حقیقت‌یاب که شامل نمایندگان جنبش روشنایی، خانواده شهدای حادثه تروریستی دهمزنگ و برخی وزرای کابینه می باشد، این موضوع را طی 3 هفته بررسی نموده و سپس به شورای امنیت ملی افغانستان گزارش دهد.

همایون قیومی مشاور ارشد رییس جمهور، ریاست این هیات حقیقت‌یاب را برعهده دارد.

بر اساس این حکم، این هیات هم‌چنین وظیفه دارد تا در رابطه با طرح جامع امنیتی و هم‌چنین توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی مناطق مرکزی و بخصوص روند تطبیق پروژه برق رسانی به بامیان، پیشنهادهای خود را به رییس‌جمهور این کشور ارایه کند.

هم‌چنین قرار است تا به منظور ارج‌گذاری به شهدای حمله تروریستی در دهمزنگ شهر کابل، مراسم یادبودی با حضور خانواده‌های شهدا و مقامات ارشد حکومت افغانستان برگزار شود.

Demonstration blast
تظاهرات جنبش روشنایی در دوم اسد سال گذشته در منطقه دهمزنگ کابل مورد حملات تروریستی قرار گرفت

این حکم پس از آن صادر شده است که جنبش روشنایی تظاهرات خود در سالگرد حادثه خونین دوم اسد را در سال جاری به حالت تعلیق درآورد. عارف رحمانی نماینده مجلس و از اعضای ارشد شورای عالی جنبش روشنایی گفته بود که این تظاهرات به خاطر نگرانی‌های شدید امنیتی و اعلام آمادگی رییس‌جمهور این کشور برای گفتگوی مستقیم با شورای عالی مردمی این جنبش به حالت تعلیق در آمده است.

تظاهرات جنبش روشنایی در دوم اسد سال گذشته در منطقه دهمزنگ کابل مورد حملات تروریستی قرار گرفت که نزدیک به 100 کشته و بیش از 400 زخمی برجای گذاشت. این جنبش پس از آن شکل گرفت که حکومت افغانستان تصمیم گرفت تا مسیر عبور خط برق 500 کیلوولت ترکمنستان را از مسیر بامیان به سالنگ تغییر دهد.

جنبش روشنایی این اقدام حکومت را اقدامی تبعیض‌آمیز می‌داند و خواهان بازگشت این خط برق به مسیر اصلی آن شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *