در 24 ساعت؛ کشته و زخمی شدن نزدیک به 130 شورشی در ولایت‌های مختلف افغانستان

وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 79 شورشی در یک شبانه روز گذشته در ولایت‌های مختلف این کشور خبر داده است.

وزارت دفاع افغانستان در اعلامیه‌ای گفته است که نیروهای امنیتی این کشور در ولایت‌های ننگرهار،کنر، کاپیسا، پکتیا، پکتیکا، غزنی، لوگر، قندهار، ارزگان، بادغیس، فراه، غور، فاریاب، قندوز، بغلان، بدخشان و هلمند، 79 شورشی کشته و 48 تن دیگر زخمی شده‌اند. وزارت دفاع از بازداشت 2 شورشی دیگر نیز خبر داده است.

فراه

در عملیات نظامی نیروهای امنیتی افغانستان در شهرستان‌های بالابلوک و دشت بکواه ولایت فراه، 24 شورشی به شمول یک تن از فرماندهان محلی طالبان کشته و 7 تن دیگر زخمی شده‌اند. در این عملیات هم‌چنان دو شورشی دیگر دستگیر شده‌اند.

Taliban Pakistan
براساس اعلامیه وزارت دفاع افغانستان در یک شبانه روز گذشته 79 شورشی در سراسر این کشور از بین رفته اند

پکتیا

در شهرستان سیدکرم و روستای جانان در مرکز ولایت پکتیا، 14 تن به شمول شش تن از اعضای شبکه‌ی حقانی کشته و یک تن دیگر زخمی شده است.

بدخشان و غور

در عملیات مشترک نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان در ولایت بدخشان، 9 شورشی طالب کشته و 5 تن دیگر زخمی شده‌اند. 7 شورشی دیگر نیز در ولایت غور کشته شده و 7 تن دیگر هم زخمی شده‌اند.

بغلان و فاریاب

در درگیری میان نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با گروه‌های شورشی در شهرستان دندغوری ولایت بغلان، 7 شورشی کشته و 9 تن دیگر زخمی شده‌اند.

نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان هم‌چنان در شهرستان غورماچ ولایت فاریاب نیز، 4 شورشی را کشته و 5 تن دیگر را زخمی ساخته‌اند.

security2
نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان 7 شورشی را در ولایت بغلان کشته و 9 تن دیگر را زخمی ساخته اند

غزنی و ننگرهار

وزارت دفاع ملی افغانستان هم‌چنین اعلام کرده که در شهرستان اندر ولایت غزنی، 6 شورشی کشته و 7 تن دیگر زخمی شده‌اند. این مقامات هم‌چنین گفته‌اند که 3 شورشی دیگر به شمول 2 تن از اعضای لشکر اسلام در شهرستان‌های اچین و بتی‌کوت ولایت ننگرهار کشته و یک تن دیگر نیز زخمی شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *