جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

سفر رییس جمهور به ترکمنستان؛ دیدارهای رسمی و شرکت در مراسم افتتاحیه مسابقات آسیایی

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ارگ ریاست جمهوری افغانستان گزارش داده که محمد اشرف غنی، رییس جمهوری این کشور صبح امروز در راس یک هیات بلند پایه‌ی دولتی برای سفر رسمی یک روزه، به عشق آباد، پایتخت ترکمنستان رفته است.

رییس جمهور غنی در این سفر به طور جداگانه، با قربان‌قلی بردی محمدوف و امام علی رحمان روسای جمهور ترکمنستان و تاجکستان دیدار می‌کند.

صلاح الدین ربانی سرپرست وزارت خارجه، حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور، اکلیل حکیمی وزیر مالیه، همایون قیومی مشاور ارشد رییس‌جمهور و برخی دیگر از مسوولان حکومتی در این سفر رییس‌جمهور غنی را همراهی می‌کنند.

افتتاح مسابقات ورزشی

در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری آمده است که آقای غنی علاوه بر این دیدارها، در مراسم رسمی افتتاح مسابقات آسیایی نیز اشتراک خواهد کرد.

در مسابقات رشته‌های مختلف ورزشی در ترکمنستان، ۶ هزار ورزش‌کار در بیست‌ویک رشته‌ی ورزشی به رقابت می‌پردازند. از افغانستان نیز ۲۱۵ ورزشکار در هفده رشته‌ی ورزشی در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

در همین حال، شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخن‌گوی ریاست جمهوری افغانستان نیز از پرداخت جوایز نقدی به مدال آوران این دوره از مسابقات برای این کشور خبر داده است.

پیش از این ریاست جمهوری افغانستان از پرداخت جوایز نقدی به مدال آوران این دوره از مسابقات خبر داده بود.

شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخن‌گوی ریاست‌جمهوری افغانستان گفته بود که “رییس‌جمهور برای برنده‌ی مدال طلا ۶۷۰ هزار افغانی، برای برنده‌ی مدال نقره ۳۳۵ هزار افغانی و برای برنده‌ی مدال برونز مبلغ ۲۰۱ هزار افغانی جایزه در نظر گرفته است.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان